• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor selectievakjes en keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasmin

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Beste Excellers.

Ik heb een formulier met o.a. 2 Selectievakjes en 1 Keuzelijst met invoervak (Formulierbesturingselementen) zie bijlage.
Kan iemand mij helpen met de antwoorden hoe ik onderstaande zaken d.m.v. VBA kan oplossen?

Vragen:

1a Als formulier geopend wordt dienen beide selectievakjes uit te staan.
1b Als bovenste selectievakje is aangevinkt mag onderste selectievakje niet aangevinkt staan en andersom.

2a Als formulier geopend wordt dient keuzelijst met invoervak de waarde uit P 23 (=ALS formule) weer te geven.
2b Als er op de vlaggetje wordt geklikt mag alleen de taal veranderen, de keuze mag niet verspringen.
(J/N * mag dan Y/N * of I/N * worden maar niet bv. Ja of Nee)

Bij voorbaat dank,

Yasmin

Bijlagen

Bedankt mvw64,

Dit is inderdaad de juiste oplossing voor de vragen m.b.t. de Selectievakjes.

Misschien dat iemand de Keuzelijst met invoervak vragen 2a en 2b ook op kan lossen dan kan ik weer verder met mijn formulier.

Beste Leotaxi,

Uit mijn vraag blijkt niet waar de waarde uit P23 weergegeven dient te worden.
Dit is n.l. in cel C18
Nu zie ik de waarde in cel D18 i.p.v. C18.

Kun je hier nog iets aan wijzigen?

Bij voorbaat dank.

Hoi Yasmin

de keuze moet wel gemaakt worden in c18, en die keuze verdwijnt weer bij andere vlag selecteren
enkel de verschillende keuzes in gekozen taal staan nu in d18 maar als dat stoort kan je dat gewoon weghalen.

mvg

Leo

Beste Leotaxi,

We zijn er bijna!
Het staat nu netjes in cel C18

Het zou mooi zijn dat bij het openen van het werkblad standaard de waarde uit P23 in C18 staat.
Dit gebeurt nu nog alleen bij het wijzigen van de taal.
Weet je hier ook nog iets op?

Met vriendelijke groet,

Beste Leotaxi,

Als ik testversie L3 open en in cel C18 de keuze Nee selecteer en daarna het formulier opsla.
Vervolgens de werkmap weer open dan staat C18 nog steeds op Nee i.p.v. J/N * (de waarde uit P23).

Werkt de aanpassing wel goed?

Laatst bewerkt:
Je hoeft niet voor alle afbeeldingen een aparte macro te maken.
Wijs onderstaande toe aan alle afbeeldingen.
Code:
Sub taal()
    With Sheets("intake")
        .Range("A1").Value = Right(Application.Caller, 1)
        .Range("C18").Value = .Range("P23").Value
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan