• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code werkend krijgen email verzenden vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Berichten
39
Goedemorgen,

ik ben een echte noob m.b.t. het maken van macro's in excel. In de bijlage heb ik een bestand gemaakt waarin ik hoopte dat er een automatische email verzonden zal worden als de status in cel H5 veranderd werd. Dit email adres is te vinden in de tab gebruiker_gebouw. Afhankelijk van de gebouw code moet de macro de mail naar het bijbehorende email adres verzenden.
Met hulp en vee lyoutube filmpjes heb ik de code gemaakt en deze in VBA geïmporteerd. echter gaat deze dus niet werken. Ik heb excel op een macbook, maar wel de office app geinstalleerd. maar dit werkt dus ook niet... Wellicht doe ik iets anders verkeerd...
Willen jullie eens met mij meedenken waar ik fout doe?

Alvast bedankt!

grt patrick

mod edit: bestand verwijdert i.v.m. gevoelige gegevens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De code hoort niet in module 1, maar in de module van het betreffende werkblad.
 
Verder mis je een End With, 2x een End If, hoort de Sub email() niet midden in een andere Sub en is je laatste mailcode niet compleet.
Als dat allemaal wel in orde is heb ik geen idee of dat op een Mac ook werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan