• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code werkt niet naar wens

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Onderstaande heb ik gebruikt om een beveiliging van mijn blad te halen, enige wat ik niet wil is dat bij het uitvoeren naar het volgende blad gaaat. Ik heb Next proberen weg te halen maar dan krijg ik alleen maar foutmeldingen. Kan iemand vertellen wat ik fout doe?

Alvast bedankt

Code:
ub wachtwoord()

strWW = InputBox("Voer wachtwoord in:")

If strWW = "PPM" Then
Dim sh As Object
Dim JePassword As String

    JePassword = "PPM"  'zet tussen de quotes je eigen password
    
    For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        sh.Unprotect Password:="PPM"
    Next sh
Else
    MsgBox "onjuist wachtwoord"
    Exit Sub
End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Met die code haal je de beveiliging er juist af mits het goede wachtwoord is ingevuld.

Code:
sh.Unprotect Password:="*****"
 
Marcel,

Er staan nog twee topics open, zijn deze nu wel of niet opgelost?
 
De vraag vind ik niet erg duidelijk.

Code:
Sub ww()
  On Error Resume Next
  ActiveSheet.Unprotect InputBox("ww", "ww")
End Sub
 
De code in #1 werkt prima, enigste nadeel is dat deze na uitvoeren naar een ander werkblad springt
 
Zeker weten ? Er staat daar toch nergens een activate of een goto of iets dergelijks.
Kan er geen derde oorzaak zijn ? Een event of zo ...
 
De code van Vena werkt verder prima, alleen zou ik nog een msgbox willen hebben als wachtwoord fout is
 
dan test je nadat je de beveiliging eraf hebt proberen te doen of dat ook effectief gelukt is met
Code:
If ActiveSheet.ProtectContents = True Then MsgBox "De beveiliging is er toch niet af, slecht paswoord"
 
Bij annuleren geen bericht.
Code:
If err.number <>0 Then MsgBox "De beveiliging is er toch niet af, slecht paswoord"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan