VBA code werkt niet (Word)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

Iemand heeft voor mij een stukje code geschreven waardoor mijn wachtwoorden niet zichtbaar zijn voor iemand die over mijn schouder meekijkt.
Eerst moet ik daarvoor op een knop drukken waarna het lettertype Wingdings veranderd in Arial.
Dit werkt echter maar 1 keer.
Wanneer ik het bestand opsla en weer open dan wordt er ipv het lettertype Arial allemaal vierkantjes weergegeven.

Weet iemand hoe dit komt.
97742087.png

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Wachtwoord.doc

Als je dat in een textfield van een userform doet kun je het attribuut PasswordChar van dat veld gebruiken.
Vul hier bijvoorbeeld een * in.
Bij het intikken van tekst in dat veld wordt dan per ingetikte letter een * getoond in plaats van de letter.
Of is een userform niet de bedoeling?

Laatst bewerkt:
kun je dat niet beter vragen aan die"iemand" die het voor je gemaakt heeft???

@edmoor:
Begrijp je wel goed wat ik wil bereiken ?
Het gaat om een lijst met namen van websites met bijbehorende inlogcodes.
Wanneer ik wel eens een wachtwoord op wil zoeken in die lijst en er staat een collega achter me dan kan hij zo alle wachtwoorden zien die in de lijst staan.
Dat wil ik voorkomen.

@vanschagen:
Die iemand krijg ik niet meer te pakken.
Was via een ander forum.

Groeten Marcel

Daarom vroeg ik of hetgeen ik zei wel de bedoeling was. En dus niet.
De code achter dat knopje wijzigt Windings dus naar Ariel.
Het lijkt me dat dat dan een toggle knop moet worden.
De code moet dus eerst kijken welk lettertype actief is om dit vervolgens te wijzigen in het andere lettertype.

Hij doet dit wel maar het werkt niet omdat de juiste selectie niet actief is.
Je moet dus eerst in het wachtwoordveld klikken en daarna pas op die knop drukken.

Edit:
Ik heb het nog eens nagekeken maar het gaat inderdaad fout op de wijze zoals je zegt.
Ik zal eens kijken of ik daar een oorzaak voor kan ontdekken.

Laatst bewerkt:
Er gebeurd inderdaad iets heel vreemds met het Windings font. Als je tekst intikt en dan het lettertype wijzigt in Wingdings en daarna weer terug naar Ariel is er niets aan de hand.
Wijzig je het lettertype in Wingdings en je slaat het document op dan kun je na het openen van het document die Wingdings niet meer terug krijgen in leesbare tekst door het font weer in Ariel te zetten.
Dus, die code doet het goed maar Word doet iets met die Windings bij het openen of opslaan van een document.

Ik heb geen idee waarom dit gebeurd.
Iemand anders wellicht?

In Excel gaat het wel goed.

Update:
De oorzaak en een reparatiescript staan hier:
http://support.microsoft.com/kb/212396

Laatst bewerkt:
Dat kan veel simpeler opgelost worden dan met de 'too much workaround' van Microsoft

Bijlagen

@SNB
Hartelijk dank hiervoor.
Dit werkt heel goed zo.

De rest ook bedankt voor het meedenken.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan