• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Angela , als je nu eens je postcodes zou valideren , dan krijg je bij een verkeerde postcode direct al een berichtje dat die mis is . Stel dat je 4 posten wil berekenen en bij de 4de post had je een verkeerde postcode , dan heeft google de 3 andere berekent > dan heeft google deze berkenening voor miks gemaakt en kanje toch herbeginnen . Vandaar pak het aan de bron aan met een validatie van de postcodes , deze van Nederland zijn op internet te vinden ( ooit al eens gelezen ) .Ik heb de code van Rudi ( warme bakkertje ) nog niet gebruikt ( getest ) .
Ik zou het niet via VBA controleren maar met validatie of de postcode juist is .

Bijlagen

• postcode.jpg
    postcode.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 48
Bedankt voor je reactie, ik zal eens gaan kijken op het internet.

Angela

Bedankt voor je reactie, ik zal eens gaan kijken op het internet.

Angela

Indien je de berekening wil uitvoeren zonder dat de explorer ( google ) opstart wijzig deze regel
Code:
objexplorer.Visible = True
in
Code:
objexplorer.Visible = [COLOR="Red"]False[/COLOR]
off topic " morgen rij ik in de buurt ( als we ook al niet verplicht moeten stilstaan zoals gisteren E411 Wierde en vandaag op de E40 Battice richting Aken ) , ik kom via Tilburg - 's-Hertogenbosch naar Schijndel ( Skijndel )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan