Vba codes gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnny1980

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Berichten
75
Beste allen,

Ik heb een file gemaakt voor het werk,

Ik heb nu nog wat vraagjes nl.:
1)
Ik heb een userform gemaakt die,
Als ik in kolom C op een cel klik tevoorschijn komt.
De userform bevat 7 textboxen (voor kolom C,E,F,G,I,J,K) en 2 knoppen ( Ok en Wissen) die spreken voor zich waarvoor deze dienen waarschijnlijk.
Als ik in de userform de textboxen invul en op Ok klik komen deze gegevens op de juiste plaats in het werkblad en sluit de userform.
De vraag:
Als ik op Ok klik zou ik graag weten wat ik moet doen om automatisch de volgende rij in kolom C te selecteren.
2)
Volgende vraag:
De activecell zou steeds de eerste lege cel moeten selecteren in kolom C.
Dus het bereik gaat van C3 tot C27 als ik bv C15 selecteer terwijl vorige rijen niets bevat zou deze automatische de eerste lege cel moeten selecteren.
3)
Als ik C3 tot C10 heb ingevuld en bv C5 wil verwijderen klik ik op C5, de userform komt tevoorschijn en ik klik op wissen de gegevens in deze rij verdwijnen.
Dan zou de rest moeten opschuiven naar boven MAAR, het is GEEN rij VERWIJDEREN omdat deze tal van formules bevatten de bedoeling is dus dat de gegevens gewoon naar boven schuiven.
4)
Ik heb 2 werkbladen nl.: gegevens trein en remmingsbulletin.
Cel C3 moet 12 cijfers bevatten en de laatste ingevulde cel in kolom C moet ook 12 cijfers bevatten.
Dus,
Als ik van werkblad gegevens trein naar werlkblad remmingsbulletin ga en de laatste cel in kolom C bevat geen 12 cijfer moet er een Msgbox komen.

Mijn dank is groot,
Johnny
 
Johnny,
Je snap dat dit niet na te bootsen is, dus een voorbeeld in het vervolg zou erg handig zijn om fouten en gissen te voorkomen.

Op basis van giswerk..
1) Na de Unload Me / Hide Me van je userform zoiets:
Code:
Application.Goto ActiveSheet.ActiveCell.Offset(, 1)
Maar vraag 2 dekt deze lading volgens mij, want deze selecteert altijd de eerste vrij regel...
2) Denk dat je een Worksheet_SelectionChange event heb staan, dus daar zou je iets in aan moeten passen iets van
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal target As Range)
    If Not Intersect(target, Range("C3:C" & Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row)) Is Nothing Then
       If target.Row > 3 And target.Offset(-1) = "" Then
            target.Offset(-1).Select
        End If
    End If
End Sub
3) Een verwijzing in een formule zonder $-teken verandert automatisch mee als je cellen verwijdert. Is het een oplossing om deze te beperken?

4) Zet op blad remmingsbulleting het volgende (gaat om 12 karakters)
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    With Sheets("gegevens trein")
        If Len(.Range("C3")) <> 12 Or Len(.Range("C" & .Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row)) <> 12 Then
            MsgBox "Eerste of laatste cel van kolom C is niet juist."
            Application.Goto Sheets("gegevens trein").Cells(1, 3)
        End If
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan