• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomBon92

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2020
Hallo,

Voor mijn werk ben ik een excel bestand aan het maken dat ik gebruik voor een urencalculatie.
Hierbij werk ik met en list, omdat ik niet telkens de list aan wilde klikken, scrollen en het gewenste onderdeel wilden selecteren maak ik gebruik van een VBA combobox.

Deze combobox zorgt er voor dat de list die gelinkt is aan de cel automatisch wordt geopend, ook al ik dan begin te typen vult hij mij automatisch aan vanuit de lijst.
Voor 2 van de 3 cellen met listen werk dit echter voor de 3'e niet.
De lijst in deze cel word namelijk gegenereerd door een formule, het lijkt erop dat de combox hier gen rekening mee houd en dan een lege lijst laat zien.

In de bijlage het excel bestand.

Heeft iemand een oplossing?

alvast bedankt.

Groet, Tom

Ps. deze vraag is ook op de volgende fora geplaatst:
excelexperts: http://www.excelexperts.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=325&e=1&view=unread#unread
tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1985930

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Puppie, dat is correct.
Echt wist ik niet dat, dat relevante informatie was.
Ik heb hem namelijk op meerdere fora geplaatst in de hoop hier een oplossing voor te kunnen vinden

Er is geen gedefinieerde naam "Licht" te bekennen in je bestand.

Echt wist ik niet dat, dat relevante informatie was. Ik heb hem namelijk op meerdere fora geplaatst in de hoop hier een oplossing voor te kunnen vinden
Dat is dus héél relevant, want nu laat je in verschillende forums een aantal mensen allemaal hetzelfde wiel uitvinden. Je laat mensen, die hun eigen tijd willen steken in het helpen van anderen, nodeloos naar (vermoedelijk) dezelfde oplossing zoeken. Denk daar maar eens over na als je het nog een keer doet. Het is dus niet verboden, maar zet altijd de links naar die andere forums bij jouw vraag, zodat wij in dit forum kunnen zien wat anderen al gedaan hebben. Zodat wij dat niet nog een keer hoeven voor te stellen. En nog beter: doe hetzelfde bij die andere forums, want díe mensen willen natuurlijk óók geen dubbel werk te hoeven doen!

Dat is dus héél relevant, want nu laat je in verschillende forums een aantal mensen allemaal hetzelfde wiel uitvinden. Je laat mensen, die hun eigen tijd willen steken in het helpen van anderen, nodeloos naar (vermoedelijk) dezelfde oplossing zoeken. Denk daar maar eens over na als je het nog een keer doet. Het is dus niet verboden, maar zet altijd de links naar die andere forums bij jouw vraag, zodat wij in dit forum kunnen zien wat anderen al gedaan hebben. Zodat wij dat niet nog een keer hoeven voor te stellen. En nog beter: doe hetzelfde bij die andere forums, want díe mensen willen natuurlijk óók geen dubbel werk te hoeven doen!

Excuus ik heb mijn bericht aan gepast, zal dit ook bij de andere fora doen.

als je de vba uit zet en in de Uren specificatie cel C7 naar beneden kopieert heb je kans dat het werkt je moet de tabellen nog afmaken (ze zijn nog lang niet compleet)

als je de vba uit zet en in de Uren specificatie cel C7 naar beneden kopieert heb je kans dat het werkt je moet de tabellen nog afmaken (ze zijn nog lang niet compleet)

Helaas dit werkt niet.
bedoel je met de tabellen nog afmaken dat nog lang niet van elke werkzaamheid een aantal FTE's en uren gekoppeld is?
dat klopt inderdaad, dit moet ik nog afmaken.
Echter zie je als jij in de A7 Grote zaal invult, in B7 ombouw, er in C7 de bijpassende lijst automatisch wordt gezocht echter zie je list alleen als je combobox d.m.v. Esc wegdrukt.
Verander je in B7 ombouw naar licht, wordt de list in C7 automatisch aan gepast naar die bijpassende werkzaamheden.
Echter ziet de combobox deze list op een of andere manier niet waardoor je niets ziet.

Weet je waar dat aan kan liggen?

Beste allemaal,

Alvast heel erg bedankt voor jullie mee denken en suggestie.

Vandaag alle genoemde acties van de diverse fora geprobeerd en helaas geen tot succes.
Ik heb de vraag ook nog op een Microsoft forum geplaatst:
https://answers.microsoft.com/nl-nl...-3932-4de6-88ec-9b56a7ea4cf9?tm=1587389456746
Hier heb ik de vraag anders geformuleerd (ik zal hem hier niet helemaal posten om het overzicht te bewaren) maar misschien helpt deze omschrijving.

ook heb ik mijn voorbeeld bestand (hopelijk) duidelijker aangepast met wat ik graag wil bereiken.

Hopelijk komen we er samen uit.
Alvast bedankt voor de reacties.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan