• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA doet het niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandernl

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Een macro die altijd prachtig gewerkt heeft, blijft opeens hangen op de regel
WorkSheets.Add, met de boodschap "Methode Add van Object Sheets is mislukt."
Het enige wat er de afgelopen tijd veranderd is, is de overstap van Office 97 naar Office XP
Iemand een idee?
Dank

Hoi,

VBA heeft veel meer moeite met het upgraden van Office-versies dan bijvoorbeeld Word. De conversieproblemen zijn gewoon veel groter.
Vanuit mijn eigen ervaring met Access zou ik haast denken dat je je VBA-applicatie moet herschrijven voor Office XP.
Maar misschien heeft iemand anders een minder rigoureuze suggestie...

Groeten, Beowulf,:thumb:

probeer eens 'Sheets.add' ? (ik kan het hier atm zelf niet testen aangezien ik geen Office XP heb staan :s)

Dank voor jullie suggesties.
Sheets.Add helpt niet, evenals Application.Worksheets.Add.
Als ik de regel opnieuw type komt VBA keurig met de juiste suggesties na de . (punt).

Nog eensuggestie.

Set newSheet = Worksheets.Add
newSheet.Name = " Blad7"

Ik ben er uit! Niks conversie van VBA of zo (al was dat een goede tip). Een of andere ^%$#@! gebruiker had de werkmap (niet het blad, maar de hele map) beveiligd en dan kan je natuurlijk geen blad toevoegen!
Veel dank en tot de volgende keer. Ik zal proberen ook eens wat terug te doen.
:thumb:

Je kon toch ergens aangeven dat het opgelost is? Welk icoontje is dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan