• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA draaitabel pivotitems

Status
Niet open voor verdere reacties.

kukel86

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Kan iemand mij helpen met een Excel VBA probleem.

Ik moet voor een bedrijf met verschillende afdelingen een overzicht per manager maken. Hierbij staan de afdelingen die bij de manager horen op een apart gegevensblad.

In excel VBA wil ik dat hij voor elke manager de afdelingen zichtbaar maakt die voor hem van toepassing zijn en de andere verbergt. Vervolgens word dit bestand opgeslagen en moet hij vanuit dit opgeslagen bestand andere afdelingen voor een andere manager zichtbaar maken.

Alleen dit lukt niet zo goed, weet iemand hier een goede oplossing voor?

Kukkel86,

De meest simpele oplossing, splits de onderliggende data over versschillende
bestanden.
Als Manager A verantwoordelijk is voor de afdelingen 01,05 en 27 geef hem dan ook deze gegevens en maak hier een mooie draaitabel van.
Alle andere manieren geeft iedereen de mogelijkheid ook van andere afdelingen informatie op te vragen.

Een wat lastigere oplossing, maak gewoon de draaitabellen en toon alleen die gegevens in de draaitabel die voor deze manager van belang is.
Zet de afdeling bijvoorbeeld in de rapportfilter en vink alleen die afdelingen aan die hij mag zien.

Veel succes.

kukel86

Het bestand dat je meegestuurd hebt is beveiligd dus daar kan ik niet veel mee.
Aan de hand van je verhaal tot nu toe ga ik er vanuit dat je een centrale bak met gegevens denkt met daaraan gekoppeld per manager een draaitabel
met zijn gegevens.
Aangezien je blijkbaar een grote groep managers hebt wil je de bestanden updaten zonder dat je de bestanden iedere keer moet openen en bijwerken.

Wil je dat de managers ook de ruwe data zichtbaar krijgen zodat ze zelf met de draaitabel kunnen spelen of wil je alleen een draaitabel aan ze geven die ze niet kunnen bijwerken?

Beide zijn met een VBA programma op te lossen.

Als dit is wat je zoekt wil ik je wel een voorbeeldje sturen.

er moet uit 1 centrale bak met gegevens en vanuit 1 draaitabel verschillende draaitabellen gemaakt worden en opgeslagen. Deze draaitabellen worden telkens gemaakt uit de draaitabel van het zojuist opgeslagen bestand.

Maar misschien is jouw oplossing wel een veel simpelere, ik zou graag het voorbeeld bestandje ontvangen.

Zal zelf nogmaals het bestand zonder wachtwoorden toevoegen.Bekijk bijlage 2012 7 verlofsaldi en opgevraagde uren-test.rar

De vraag is nog niet opgelost, heeft iemand een idee of welke richting ik op moet denken. Of misschien een voorbeeld bestand?

Opstellen VBA draaitabellen per manager.

Kukel86,

Ben even bezig geweest maar ik denk dat ik je probleem heb opgelost.
Moest wel even de data uit je draaitabel halen die je opgesteld had.
De truc is dat iedere draaitabel gebaseerd is op een recordset (PivotCache)
Als je dus uit de gegevens een recordset haalt met de gegevens van een manager kun je een draaitabel maken die specifiek is voor de manager.
Kijk maar in de VBA hoe ik hem opgesteld heb.

In bijgaand winzip bestand staan twee bestanden.

Een databestand en een voorbeeld bestand nodig voor de basisopstelling van de draaitabel (mananger.xls)
De VBA zoekt de gegevens van de manager, opent bestand managers.xls en wijzigt de recordset van de draaitabel. Daarna slaat hij het bestand op met als omschrijving Manager + [naam van de manager].
De VBA maakt dus een tiental bestanden met alleen een draaitabel voor de betreffende managers.

Veel Succes.

Bekijk bijlage 2012-07 verlofsaldi.zip

Bedankt, dit is inderdaad de oplossing, helaas moet ik nu een hoop zaken weer opnieuw inrichten. opmaak e.d. maar dan denk ik dat ik er wel ben.

Zal de vraag op opgelost zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan