• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba enter in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norman Scheuter

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo,

We hebben een excelsheet gekoppeld aan ons ERP systeem.
In deze Excelsheet zit een cel "C3" welke wordt gevuld met het order.nr. door het ERP systeem.
Doordat deze cel wordt gevuld, wordt de rest van de werkbon weer v.v. de ordergegevens uit het ERP systeem.

Tenminste dat zou moeten.

Het werkt alleen als ik in de cel ga en een enter geef.

Ik kan deze sheet niet meesturen als voorbeeld...

Ik zou graag willen weten wat de vba code is om een cel een enter te geven, daarmee zou het opgelost moeten zijn.

Al vast bedankt.

Norman

Een voorbeeld document is altijd mogelijk.

Voorzien van ?

Letters kosten hier niks, dus waarom niet gewoon voluit schrijven.

Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen weten wat de vba code is om een cel een enter te geven, daarmee zou het opgelost moeten zijn.

Ik denk niet dat dat je probleem oplost. Maar goed zonder bestand en code wordt het raden naar de oorzaak.

Wat je kunt doen is je handelingen opnemen, dan krijg je in de macro vanzelf de code te zien voor geven van een enter in cel C3.
Die code kun je dan verwerken in je andere macro

op basis van wat je schrijft:
Het heeft er alle schijn van dat de code die daadwerkelijk de orderinformatie ophaalt gekoppeld is aan het worksheetevent Change.
of dat door die actie met die enter een volgende kettingreactie van macro's of herberekenen van de worksheet wordt geactiveerd.
Er kan zomaar iets heel anders aan de hand zijn dan de door jou gevraagde oplossing wat de vba code is voor een enter.

Jongens waar gaat het over....v.v.
Mag ik niet een afkorting schrijven?

Natuurlijk betekend dat "voorzien van" we hebben toch allemaal op school gezeten.

Ik kan geen voorbeeld plaatsen, omdat deze gekoppeld zit aan ons erp systeem.

Ik zou het gewoon graag willen proberen met een VBA formule, die in een cel een enter geeft, ten minste als die bestaat.
Heb een hele tijd gezocht naar een dergelijke formule en heb deze helaas niet kunnen vinden.

Gr. Norman

Een voorbeeld document kan altijd zei ik al.
Waar het om gaat is dat je een documentje plaatst waarin je aangeeft om welke cel het gaat en ervoor zorgt dat de instellingen van die cel volledig gelijk zijn aan die van je originele document.
Het kunnen plaatsen van een Enter in een cel behapt meer dan alleen een stukje code waarin je dat doet.
Dat werkt dus v.v.
Oftewel vice versa.

Natuurlijk betekend dat "voorzien van" we hebben toch allemaal op school gezeten.

Ik heb op school ook geleerd dat v.v. vice versa betekent

Wellicht is het een oplossing als je in de macro opneemt
Code:
Range("C3")=Range("C3") * 1

Maar dat kunnen we nu niet testen, bij gebrek aan een voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Aan zoveel deskundigheid van de TS kan ik niets meer toevoegen.

Ik heb op school ook geleerd dat v.v. vice versa betekent

Wellicht is het een oplossing als je in de macro opneemt
Code:
Range("C3")=Range("C3") * 1

Maar dat kunnen we nu niet testen, bij gebrek aan een voorbeeld.

Hoi Haije,

v.v. is ook vise versa, maar niet in dit zinsverband.:D
Maar, je code heeft me wel op weg geholpen, ben hierdoor wel op het juiste pad gezet.
Code:
Sheets("Ingave").Range("C3").Value = Sheets("Ingave").Range("C3").Value * 1
Hier werkt het mee.

Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan