VBA, Excel 2007, koppeling van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Ik heb een excelbestand dat dagelijks wordt aangepast en wordt opgeslagen via een CMD-button (op een vaste locatie opgeslagen met de dag als naam).
Op het tabblad Relevant wordt een selectie van gegevens getoond uit het tabblad Data. Daarvoor gebruik ik in het tabblad Relevant onderstaande code
Code:
=Data!C12

Dat werkt op zich goed, alleen met het opslaan blijft de bovenstaande code gekoppeld aan het bestand waarin bovenstaande code is aangemaakt. Met het schonen van de map (aan het einde van de maand) blijkt nu dat de koppeling verbroken wordt resulterend in de foutmelding #VERW! in het tabblad Relevant.

Wie kan mij verder helpen aan een code waarmee de koppeling tussen de tabs Relevant en Data los staat van het bestand waar het oorspronkelijk is aangemaakt?

Maak van de formule een waarde voordat hij wordt opgeslagen.

Dank voor de snelle reactie. Als je een formule vervangt door de bijbehorende waarde, dan wordt de formule permanent verwijderd. Dat is eigenlijk niet de bedoeling.
In het ochtendoverleg wordt het bestand van de dag ervoor (dat veelal in de loop van die dag is gewijzigd) geopend. De wijzigingen moeten dan automatisch zichtbaar zijn in het tabblad Relevant.

De enige optie die ik kan bedenken is een bronbestand in de directory laten staan waarin de code is aangemaakt. Maar dat lijkt mij meer een workaround voor een passende code.

1 kopieer het werkblad met de formules
2 maak in de kopie van de formules een waarden
3 sla de kopie op als bestand
4 sluit de kopie

Dat is ook een interessante optie snb maar klinkt als een alternatief voor mijn workaround. Als ik het goed begrijp, is er dus geen code waarmee de koppeling tussen tabbladen gemaakt kan worden waarbij het nieuw opgeslagen bestand als bronbestand gezien wordt.

Jouw aanpak levert toch steeds problemen op als de 'map geschoond' wordt ?

Klopt inderdaad. Het klinkt als; ik zie ik zie wat jij niet ziet :d en het maakt mij nieuwsgierig. Kan het wel en heb ik de aangereikte oplossing niet begrepen?

Ik houd de vraag graag aan, uit interesse voor het antwoord van snb

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan