VBA, Excel 2007, popup op de eerste donderdag van de maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
297
Ik wil graag, bij het openen van een tabblad, een popup als het de eerste donderdag van de maand is. Voor het invoeren van een formule vind ik veel aanwijzingen, maar in een VBA-code niet.

Wie kan mij op weg helpen?
 
open of actieveren?

Ik veronderstel, dat je het hebt over het activeren van een bestaand tabblad!

Zonder de preciese code hier te geven (ik heb Engelse versie en die wil nog wel eens afwijken van de (waarschijnlijk) door jou gebruikte Nederlandse.

Allereerst: Plaats de VBA code in het codeblad van het betreffende werkblad. Daarmee voorkom je al test of het over het goede ewrkblad gaat.

De test is er een met twee conditites: is het vandaag de 1e dag van de maand EN is het de vierde dag van de week.
Ziijn beide WAAR dan geeef je de popup (al of niet met een subroutine in een VBA module.

Let erop dat bij de test op de weekdag er mee gerekend moet worden wat in jouw toepasing de eerste dag van de week is (zondag of maandag)

Helaas nu geen tijd de code uit te werken.

Jan Meijer
 
Volgens mij heb je er voldoende aan om te kijken of het dagnummer in de maand kleiner is dan 8 en dagnaam van vandaag "donderdag" is.
Code:
    If Day(Now()) < 8 And Format(Now(), "dddd") = "donderdag" Then
        MsgBox "Eerste (ge)donderdag van de maand"
    End If

Dat kun je dan in de Workbook_Open sectie gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie JaEnEm en de suggestie. De code van edmoor does the trick en ik snap wat de code doet. Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan