VBA, excel 2007, Userform gebruiken voor database

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Ik wil graag met een userform gebruiken als database-invoerscherm. Daarvoor heb ik op de site van snb een mooi voorbeeld gevonden http://www.snb-vba.eu/VBA_Userform_in_database.html.

Wanneer ik een nieuwe naam invoer en op vervolg (opslaan) klik, dan wordt die inderdaad weggeschreven in de datae. Wanneer ik het userform weer open en opnieuw een nieuwe naam invoer, dan wordt mijn eerdere invoer overschreven?

Wat doe ik niet goed?

Je kan beter je document even plaatsen. Zo is er niks van te zeggen.

Ok, het is dus exact hetzelfde document zonder enige wijziging. Het probleem dat je stelt gebeurd bij mij ook omdat er geen lege regel meer in de combobox zit die je kunt kiezen, voordat je het document volledig sluit en opnieuw opent. Wellicht dat snb daar even naar kan kijken.

Zet eens onder 'Hide' → 'unload me' in de "vervolg_click".

Dank voor de snelle reacties edmoor en HSV. Met 'unload me' wordt overschrijven inderdaad voorkomen.

Ik heb nu onderstaande code gebruikt zodat, zonder het scherm te sluiten, meerdere records achter elkaar ingevoerd kunnen worden.

Code:
Application.ScreenUpdating = False
    Unload Me
    scherm.Show
Application.ScreenUpdating = True

Het voelt alleen een beetje als afbreuk doen aan de strakke code. Kan het technisch beter, anders? Misschien een knop nieuwe invoer ...

Laatst bewerkt:
Hallo Jackfish.

Je ontkomt er niet aan.
Doordat de initialize() het blad sorteert en de list van de combobox opnieuw samenstelt.
Screenupdating heeft volgens mij geen effect op het form.

Code:
End With
    Unload Me
    scherm.Show
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan