Hallo iedereen,
Op het moment ben ik druk bezig met het maken van een order programma, dit voor het maken van orders.
Het probleem dat zich nu voordoet is dat er 100 verschillende klanten hierin voorkomen, voor elke klant is een map waarin zijn order terecht komen die gemaakt zijn met het excel programma.
Op het moment slaat de macro het document op een vaste locatie op. Nu is mijn vraag is het mogelijk afhankelijk van een waarde in een cel een map te kiezen waarin het document moet worden opgeslagen.
Voorbeeld:
Mappen:
JAN
KLAAS
PIET
Cel waarde in programma=Jan, waardoor dus map jan moet gekozen worden om het bestand in op te slaan.
Dit is de macro die ik tot dusverre heb, deze slaat het document op in een vaste map met een naam gerlateerd aan een cell:
Sub Macro1()
x = MsgBox("Checklist is afgerond, wilt u deze opslaan?", vbYesNoCancel, "Checklist ")
If x = vbNo Then
x = MsgBox("Checklist is niet opgeslagen", vbOKOnly, "Checklist ")
Exit Sub
ElseIf x = vbCancel Then
Exit Sub
ElseIf x = vbYes Then
x = MsgBox("Checklist is opgeslagen", vbOKOnly, "Checklist ")
End If
Bestandsnaam = "E:\TEST 123\" & Range("Q3").Value
ActiveSheet.SaveAs Filename:=Bestandsnaam
End Sub
Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Rob
Op het moment ben ik druk bezig met het maken van een order programma, dit voor het maken van orders.
Het probleem dat zich nu voordoet is dat er 100 verschillende klanten hierin voorkomen, voor elke klant is een map waarin zijn order terecht komen die gemaakt zijn met het excel programma.
Op het moment slaat de macro het document op een vaste locatie op. Nu is mijn vraag is het mogelijk afhankelijk van een waarde in een cel een map te kiezen waarin het document moet worden opgeslagen.
Voorbeeld:
Mappen:
JAN
KLAAS
PIET
Cel waarde in programma=Jan, waardoor dus map jan moet gekozen worden om het bestand in op te slaan.
Dit is de macro die ik tot dusverre heb, deze slaat het document op in een vaste map met een naam gerlateerd aan een cell:
Sub Macro1()
x = MsgBox("Checklist is afgerond, wilt u deze opslaan?", vbYesNoCancel, "Checklist ")
If x = vbNo Then
x = MsgBox("Checklist is niet opgeslagen", vbOKOnly, "Checklist ")
Exit Sub
ElseIf x = vbCancel Then
Exit Sub
ElseIf x = vbYes Then
x = MsgBox("Checklist is opgeslagen", vbOKOnly, "Checklist ")
End If
Bestandsnaam = "E:\TEST 123\" & Range("Q3").Value
ActiveSheet.SaveAs Filename:=Bestandsnaam
End Sub
Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Rob