[VBA-Excel] Format gekozen cel overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Ik probeer in een excel-document door middel van een keuze uit een lijst een ander blad helemaal in te laten vullen :).

Ik heb een lijst, daarin staan 3 kolommen namelijk:
Project - Plaats - Kleur (dit is een veld waarvan de achtergrondkleur aangepast wordt)

Ik heb van de kolom "Project" een naam gedefinieerd in Excel.
Dit zorgt ervoor dat ik een keuzelijst krijg waaruit ik dus het project kan kiezen.

Ik kan daarna perfect de kolommen "Project" en "Plaats" op een ander tabblad krijgen d.m.v. de functie vert.zoeken().

Nu het daadwerkelijke probleem: het lukt mij niet om de kolom kleur over te nemen. Logisch, want de functie vert.zoeken() geeft alleen de waarde in die kolom terug :rolleyes:.

Ik weet verder wel hoe ik die achtergrondkleur van een bepaalde cel moet kopieëren, ik zit er alleen mee hoe ik precies die betreffende kan achterhalen.

Is het mogelijk om de keuzelijst (die dus als naam gedefinieerd is) aan te spreken in mijn vba-code? Zo ja; hoe? Zo nee; wat adviseren jullie mij te doen?

Hierbij het bestand. Tabblad "Invoer" staan dus de invoergegevens, tabblad "Ordnerrug" is het uitvoerblad waarbij de bovenste kolom een andere kleur moet krijgen.

Bijlagen

Hierbij een VBA code.
Ik heb een 'CommandButton' ingevoegd. Je kan ook de code aan een snelkoppeling of macro toezetten.

Het is vooralsnog een simpele code, maar het werkt. Alleen de kleur wordt nu overgenomen behorende bij het juist project.

(Heb e.e.a. uitgeled in het Excel-bestand)

Je kon ook alles laten invullen door VBA, (zoals projectnaam en mapnummer, etc). Je kan dit gemakkelijk invullen door de code te kopieren en aan te passen naar de juist cellen.

Succes ermee.

Bijlagen

Kijk dit is helemaal top! Hier kan ik mee verder bouwen :) bedankt voor je tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan