• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba excel. uitdaging

Status
Niet open voor verdere reacties.

powerbox

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hallo,

bijgevoegd een excel bestand met mijn probleem.
Kan iemand mij aub helpen.

Ik loop vast bij : ( zie excel blad )

If Forecast = WEEK Then GoTo 400
If Forecast < WEEK Then GoTo 400
If Forecast > WEEK Then GoTo 300

De waarde - forecast - wordt namelijk weergeven als "waarde". Omdat ik dus aanhalings tekens krijgt bij de waarde snapt hij de = week niet. Mijn waarde is bv 48. De waarde van forecast is "48". dan ziet hij dit dus niet als gelijk aan.... dit denk ik maar weet dit niet zeker.

help mij aub....

Bijlagen

waarde

Met de formule Waarde wordt een tekst die een getal bevat omgezet als getal. Het zou dus moeten werken als je Forecast omzet in Waarde(Forecast).

Ik heb je macro wat opgefrist.

Voortaan Option Explicit gebruiken, dan wordt je verplicht je Variabelen te declareren.

Succes.

Bijlagen

Heel erg bedankt.
Ik ben nog niet zón held in vba. Ben voor mijn werk bezig om wat te maken en elke keer leer ik weer wat.

Kan je mij vertellen wat de dim .... as long of dim..... as integer betekent........

txs...

Een aanrader.
Ga met Alf+F11 naar de VBEditor en kli daar op Help.
Ga nu zoeken op "Dim"of "Variabelen".
Dit is een begin van het heldendom.

Helaas heb ik de hulp functie niet in vba. Zit op mijn werk en daar mag je alleen werken... hihi

Heb nog een vraag. De excelsheet die ik van LucB heb gehad is super. Alleen als ik op annuleren klik dan geeft hij een fout melding.
"fout 13, type komen niet met elkaar overeen."

Moet je de annuleer knop ook een functie meegegeven ???? zo ja, hoe ....

txs

ik heb trouwens de optie

On error goto .... al gedaan.
dit gaat de eerste keer goed. Als ik daarna nog een keer ga annuleren geeft hij weer een foutmelding....

:(

Ja, dat had ik dus exact hetzelfde gedaan.
Het probleem is nu dus dat hij als je annuleerd niet moet stoppen maar opnieuw moet beginnen.

Je moet dus gedwongen worden om de gehele serie af te werken en juist in te vullen.
Heb de macro ook staan tijdens het open van het workbook.

Heb het woord einde dus weer bovenaan de macro gezet. En dan begint hij netjes opnieuw. Als je nu weer op annuleren zou klikken geeft hij weer een fout melding.

:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan