• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Excel - Zoeken in commentaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

vajo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
3
Wie kan me helpen om volgend probleem op te lossen...

In een rij staan in een aantal cellen, in de commentaar, een code tussen andere info opgenomen. Bv. in de commentaar van een cel staat "VD 1A NO". Ik moet nu het aantal cellen kunnen tellen in deze rij waar in de commentaar "1A" staat.

Wie kan me helpen aan een mogelijke VBA oplossing?

Dank bij voorbaat!
Johan
 
Johan,
Even voor alle duidelijkheid. Wat bedoel je met het commentaar? Is dat de inhoud van de cel(len) of is er een opmerking in de cel(len) ingevoegd.
 
Code:
Sub Macro1()

    Dim lAantal As Long
    Dim c As Range
    Dim firstAddress As String
    
    '===================================
    'Dit aanpassen:
    Const sZoekstring As String = "1A"
    '===================================
    
    Set c = Cells.Find(What:=sZoekstring, After:=ActiveCell, LookIn:=xlComments, LookAt:=xlPart)
    If Not c Is Nothing Then
        firstAddress = c.Address
        Do
            lAantal = lAantal + 1
            Set c = Cells.FindNext(c)
        Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstAddress
    End If

    MsgBox lAantal, vbInformation
    
End Sub

Wigi
 
Beste CorVerm,

Ik heb het wel degelijk over een opmerking ingevoegd in een cel (driehoekje).

Groetjes,
Johan
 
Dag!

Jazeker! Dank ervoor. Uw code heeft me goed op weg gezet, maar geeft me niet het juiste resultaat.
Ik stel de opdracht wat concreter voor:
Het rekenblad bestaat uit een kolom met namen, met daarachter heel wat kolommen met gegevens en commentaar per cel. Op het einde van iedere rij moet ik een totaal verkrijgen van het aantal cellen waar in de commentaar een code opgenomen is tussen andere gegevens.
Ik heb de indruk dat met uw code het volledige rekenblad doorzocht wordt en het totaal van alle rijen (dus van alle namen) berekend wordt... Hoe pas ik het aan?

Groetjes,
Johan
 
Hoe pas ik het aan?

Door een variabele te gebruiken die gaat van 1 tot het aantal rijen dat je moet doen.

Stel dat die variabele de naam i heeft.

Vervolgens kan je Rows(i) zetten in de plaats van Cells.

Waarschijnlijk moet je hier en daar nog wat aanpassen, maar dit is alvast het belangrijkste om te doen.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan