• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VBA filter op kleur

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Dag forumleden,

wat doe ik fout? In bijgaand bestand wil ik via een omkeerknop filteren op kleur. In eerste instantie op de kleur geel in kolom A via knop 1 en vervolgens via een 2e knop op oranje in kolom B. Of mss 1 knop voor geel in kolom A en 1 knop voor geel in kolom A èn oranje in kolom B.
De vba code die ik heb gebruikt werkt echter niet. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Bijlagen

Code:
ActiveSheet.ListObjects("Tabel2").Range.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=RGB(255, 255, 0), Operator:=xlFilterCellColor

Filtereren op kleur gaat niet als de cel via voorwaardelijk opmaak gekleurd wordt.

Activesheet is overbodig bij codes in het moduleblad.
Code:
ListObjects("Tabel2").Range.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=vbYellow, Operator:=xlFilterCellColor
Of korter.
Code:
ListObjects("Tabel2").Range.AutoFilter 1, vbYellow, 8
En voor rood wordt het vbred

Hij filtert wel maar keert niet om bij de volgende druk op de knop. Ik neem aan dat er nog een true en false toegevoegd moet worden aan de code? Ik heb net al van alles geprobeerd maar krijg ook dit niet werkend.

Of:
Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
    With ListObjects("Tabel2").Range
        If ToggleButton1 Then
            .AutoFilter Field:=1, Criteria1:=vbYellow, Operator:=xlFilterCellColor
        Else
            .AutoFilter
        End If
    End With
End Sub

Private Sub ToggleButton2_Click()
    With ListObjects("Tabel2").Range
        If ToggleButton2 Then
            .AutoFilter Field:=1, Criteria1:=vbYellow, Operator:=xlFilterCellColor
            .AutoFilter Field:=2, Criteria1:=RGB(255, 153, 0), Operator:=xlFilterCellColor
        Else
            .AutoFilter
        End If
    End With
End Sub

Maar met
Code:
.Autofilter
verdwijnt de handmatige filtermogelijkheid ook, vandaar
Code:
.AutoFilter Field:=1

Denk niet dat die gebruikt wordt.

Ooit eens bedacht en eerder gebruikt mocht het zo zijn.
Code:
.autofilter array(1,2)

Superrrrrrrr! Werkt prima. 👍👍👍👍👍
Vooralsnog denk ik dat de knopbediening voldoende zal zijn, maar voor wie het handmatig filter zou willen gebruiken kan ik evt die optie open laten.

Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan