sandra1978
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 feb 2011
Hallo,
Ik wil dmv VBA: telkens een nieuw document aanmaken op basis een lijst binnen een bepaald bereik, dit lukt.
Dan wil ik elke lijn kopieren waarvan een bepaalde cel overeenkomt met een item uit de lijst van het bereik. Dit lukt, maar er wordt maar 1 lijn gekopieerd. Als ik met F8 door de code ga, gaat hij na de 'end if', ineens naar de volgende 'next' en gaat hij dus niet door de loop.
Ik heb me er al blind op gestaard, maar zie het niet.
Het straffe is dat ik enkele weken geleden hier ook mee bezig was, en toen lukte het wel (maar ik heb het even moeten laten liggen, en volgens mij niets aangepast...).
Wie helpt me uit de nood?
Bekijk bijlage uurrooster_vba test.xlsx
thanks
Ik wil dmv VBA: telkens een nieuw document aanmaken op basis een lijst binnen een bepaald bereik, dit lukt.
Dan wil ik elke lijn kopieren waarvan een bepaalde cel overeenkomt met een item uit de lijst van het bereik. Dit lukt, maar er wordt maar 1 lijn gekopieerd. Als ik met F8 door de code ga, gaat hij na de 'end if', ineens naar de volgende 'next' en gaat hij dus niet door de loop.
Ik heb me er al blind op gestaard, maar zie het niet.
Het straffe is dat ik enkele weken geleden hier ook mee bezig was, en toen lukte het wel (maar ik heb het even moeten laten liggen, en volgens mij niets aangepast...).
Wie helpt me uit de nood?
Code:
Sub McrFilterOpOpleiding()
Dim BronMap As Workbook
Dim DoelMap As Workbook
Dim combiRooster As Variant
Dim combibereik As Variant
Set BronMap = Workbooks("uurrooster_vba test.xlsx")
For Each combibereik In BronMap.Worksheets("bereiken").Range(Range("ad2"), Range("ad1").End(xlDown))
Set DoelMap = Workbooks.Add
DoelMap.SaveAs (combibereik.Value)
For Each combiRooster In BronMap.Worksheets("rooster").Range(BronMap.Worksheets("rooster").Range("p5"), BronMap.Worksheets("rooster").Range("p4").End(xlDown))
If LCase(combiRooster.Value) = LCase(combibereik.Value) Then
combiRooster.EntireRow.Copy DoelMap.Sheets("blad1").Range("a1000000").End(xlUp).Offset(1, 0) '"a" & DoelMap.Sheets("blad1").Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0)
End If
Next
Next
End Sub
Bekijk bijlage uurrooster_vba test.xlsx
thanks