hulpnodigvba
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 9 mrt 2020
Hoi allemaal, ik probeer al een tijdje iets voor elkaar te krijg, wat tot heden niet is gelukt (heb vanalles geprobeerd en opgezocht).
Ik heb een countifs formule, waarin ik ieerder het bereik A:A en D
had geplaatst, dit maakte de formule/tabblad echter enorm traag. Vandaar dat ik de formule wou plakken in de VBA, met als dynamische range, de laatste regel (wanneer iemand anders er data in plakt en op de macro klikt, wordt de formule doorgetrokken tot aan de laatste regel & range).
De range in de countifs wil ik dus niet groter hebben dan de laatste regel van de data (want dit is niet nodig en wordt die trager).
Dit heb ik tot heden geprobeerd, en dit werkt prima alleen het bereik van de countifs formule veranderd, en schuift telkens een regel omlaag. Eigenlijk zou ik dus de range als laatste regel willen hebben ,en niet dat de range telkens, wanneer de formule row omlaag gaat, het bereik ook meezakt 1 row omlaag)/
Ik hoop dat jullie mij begrijpen
. Hierbij de formule die ik gebruik in de VBA.
my_sheet.Range("C2:C" & last_row).Formula = "=IF(COUNTIFS($A$2:A" & last_row & ",""Yes"",$D$2
" & last_row & ",D2)>0,""Yes"","""")"
Zie bijlagen wat ik bedoel (de range veranderd, die zou ik eigenlijk gewoon als een soort $ $ willen vastzetten op de last_row*)
Alvast bedankt.
Groet,
Ik heb een countifs formule, waarin ik ieerder het bereik A:A en D

De range in de countifs wil ik dus niet groter hebben dan de laatste regel van de data (want dit is niet nodig en wordt die trager).
Dit heb ik tot heden geprobeerd, en dit werkt prima alleen het bereik van de countifs formule veranderd, en schuift telkens een regel omlaag. Eigenlijk zou ik dus de range als laatste regel willen hebben ,en niet dat de range telkens, wanneer de formule row omlaag gaat, het bereik ook meezakt 1 row omlaag)/
Ik hoop dat jullie mij begrijpen

my_sheet.Range("C2:C" & last_row).Formula = "=IF(COUNTIFS($A$2:A" & last_row & ",""Yes"",$D$2

Zie bijlagen wat ik bedoel (de range veranderd, die zou ik eigenlijk gewoon als een soort $ $ willen vastzetten op de last_row*)
Alvast bedankt.
Groet,