• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA-Formulier>Selecteren in listbox, gegevens in cel op formulier mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar de mogelijkheid om bij het selecteren van het lidnummer, in een veld ernaast op het formulier bv. de organisatienaam te zien kan krijgen zodat je direct kan zien of de juiste is geselecteerd.
Zie bijgaand bestand. Bij het openen van het document verschijnt direct het betreffende formulier.

Mijn idee was om een tekstveld aan te maken met als controlsource het veld met de organisatienaam; Specificatie!D13 maar helaas werkt dat niet.

Is hetgeen ik wil wel mogelijk?

Tevens wil ik vragen waarom bij het testen van het document, het geregeld voorkomt dat onder> Extra>Opties {Berekening} <Handmatig> wordt geselecteerd? Heeft dit mogelijk te maken dat ik een macro afbreek of zoiets? Is dit uit te zetten (of juist aan te houden met uitzodnering van onderbreken macro?)

Bijlagen

Kijk eens of dit in de richting gaat?

Cobbe

Laatst bewerkt:
Dit is zeker wat ik bedoel!!! Zeer bedankt!!!!!

Nog een vraagje. Heb je een oplossing in dit document aangebracht i.v.m. mijn 2e vraag?

Tevens wil ik vragen waarom bij het testen van het document, het geregeld voorkomt dat onder> Extra>Opties {Berekening} <Handmatig> wordt geselecteerd? Heeft dit mogelijk te maken dat ik een macro afbreek of zoiets? Is dit uit te zetten (of juist aan te houden met uitzodnering van onderbreken macro?)

Arnose

Ik heb dat tweede niet kunnen nagaan, want als ik het bovenstaande bestandje open krijg ik allemaal foutmeldingen. Ook mijn VBE gets scr*ed up... Doe daar eens eerst iets aan (als het niet aan mijn PC ligt natuurlijk, maar dat betwijfel ik).

Ook de code optimaliseren zal nog heel wat nut hebben:

Code:
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-9

mag eruit. Ook dit mag weg:
Code:
Datum = DateValue(Date)

Dit:

Code:
Range("D12,K39,C25:D37,K39,K42").Select
    Selection.ClearContents

kan beter als

Code:
Range("D12,K39,C25:D37,K39,K42").ClearContents
(vermijd zoveel mogelijk al het Selecteren)

etc, etc.

Wigi

Ook de code optimaliseren zal nog heel wat nut hebben:
Wigi

Dat zal ik gaan proberen. Zelf kreeg ik 1 van de 2x een foutmelding. Hoop dt dit nu is opgelost. Bedankt!

Vraagje.

Cobbe heeft mij laten zien hoe ik een voorbeeldtekst krijg bij selectie combobox.

Wat ik niet snap in de code is:
Private Sub UserForm_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
ComboBox1.RowSource = ("LIDNR")
Me.Label60.Caption = Range("filialen1").Cells(ComboBox1.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label19.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox2.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label20.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox3.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label21.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox5.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label22.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox6.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label23.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox7.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label24.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox8.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label25.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox9.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label26.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox10.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label27.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox11.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label28.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox12.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label29.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox13.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label30.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox14.ListIndex + 1, 2).Value
Me.Label31.Caption = Range("artikelnr").Cells(ComboBox14.ListIndex + 1, 2).Value
End Sub
Cobbe

Rowsource = LIDNR is een bereik op een ander werkblad voor Comobox 1 maar voor Combobox 2 en overig is er geen duidelijke verwijzing. Hoe kan dit? Als ik ditzelfde toepas op een ander Excelbestand dan werkt het niet (vanaf Combobox2)

Rowsource = LIDNR is een bereik op een ander werkblad voor Comobox 1 maar voor Combobox 2 en overig is er geen duidelijke verwijzing. Hoe kan dit? Als ik ditzelfde toepas op een ander Excelbestand dan werkt het niet (vanaf Combobox2)

Mogelijk moet ik het omkeren zit ik nu aan te denken. Hij zoekt Range in het gehele bestand in de bovenstaande code maar bij Combobox1 geef ik duidelijk aan dat de Range LIDNR. Denk ik zo goed?

Vanwege de foutmeldingen zal ik deze vraag op een later tijdstip opnieuw stellen als nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan