VBA gebruiken om op verschillende dagen verschillende mailadressen te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vvanasperen

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Goedemiddag,

Ik probeer het volgende te bereiken. Ik wil een dagelijkse mail naar één mailadres sturen, maar op zondag een weekoverzicht naar meerdere adressen. Aangezien ik de mail (met Pdf-bestand als bijlage) al helemaal in VBA heb opgetuigd dacht ik dit er gewoon bij te maken in VBA. Ik dacht gewoon een variabele MailTo te definiëren en dan met een if... then... else... end if statement in combinatie met weekday(current_date) de waarde er aan zou kunnen hangen. En die dan weer in de ".To =" als variabele gebruiken. Maar, dat werkt nog niet echt. De vraag is, hoe krijg ik het resultaat van onderstaande in een variabele die ik kan gebruiken in de ".To ="?

Code:
MailTo = If Weekday(current_date) = 1 Then "xxx@gmail.com" Else: "xxx@gmail.com, [email]yyy@gmail.com[/email]" End If

Code:
.To = MailTo

Ik hoop dat iemand me hier mee op weg kan helpen, kon deze specifieke wens niet hier of op internet vinden.

Groeten Vincent

Laatst bewerkt:
Heb het alsnog gevonden. Ten eerste is niet handig om standaard elementen uit VBA (zoals dus MailTo) te gebruiken als naam voor een variabele. Ik kwam onderstaande functie tegen, die ik iets heb aangepast en die nu werkt zoals beoogd. Kan misschien ook binnen de sub zelf?

Code:
Function CustomMailTo() As String

If Weekday(Now(), vbSunday) = 1 Then
    CustomMailTo = "xxx@gmail.com, yyy@gmail.com"
Else
    CustomMailTo = "xxx@gmail.com"
End If

End Function

En dan in de mail-code onderstaande.

Code:
.To = CustomMailTo

Groeten Vincent

Dat is een overbodig gebruik van een funktie.

Code:
sub M_snb()
   ThisWorkbook.SendMail iif(weekday(date,2)=7,"xxx@gmail.com, yyy@gmail.com","zzz@gmail.com"),"onderwerp"
End sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan