Goedemiddag,
Even een korte uitleg:
Ik ben wat aan het stoeien met VBA en ik ben wat aan het proberen met ons artikelbestand.
We hebben een database met artikelen, en daar willen we wat mee rekenen.
Uit deze database kunnen we een excel-bestand (met de naam Artikelbestand.xlsx) exporteren met alle gegevens. Zeg maar kolom A=artikelnummer, kolom B=artikelomschrijving, kolom C=prijs.
Nu zou ik graag hiervan in een nieuw document alle artikelen met een artikelnummer van 9 cijfers willen hebben staan, met daarnaast in een kolom de artikelomschrijving en in een kolom daarnaast de prijs.
Deze prijs zou ik dan bijv. automatisch willen vermeningvuldigen met een waarde die bijv. in cel E9 staat.
Hoe programmeer ik zoiets in VBA?
Alvast bedankt!
Mvg, Jeroen
Even een korte uitleg:
Ik ben wat aan het stoeien met VBA en ik ben wat aan het proberen met ons artikelbestand.
We hebben een database met artikelen, en daar willen we wat mee rekenen.
Uit deze database kunnen we een excel-bestand (met de naam Artikelbestand.xlsx) exporteren met alle gegevens. Zeg maar kolom A=artikelnummer, kolom B=artikelomschrijving, kolom C=prijs.
Nu zou ik graag hiervan in een nieuw document alle artikelen met een artikelnummer van 9 cijfers willen hebben staan, met daarnaast in een kolom de artikelomschrijving en in een kolom daarnaast de prijs.
Deze prijs zou ik dan bijv. automatisch willen vermeningvuldigen met een waarde die bijv. in cel E9 staat.
Hoe programmeer ik zoiets in VBA?
Alvast bedankt!
Mvg, Jeroen