• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA generate tabs on slicerdata

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thelooozzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2016
Berichten
2
Ik zou graag tabs willen genereren op basis van alle beschikbare categorieën in een bepaalde slicer gekoppeld aan draaitabellen.

De slicers sturen draaigrafieken aan op basis van de gekozen categorie in de slicer.
Elke keer dat een slicer categorie beschikbaar is moet de grafiek worden bijgewerkt met die data en moet die draaigrafiek geplakt worden in een nieuw tabblad waarna bijvoorbeeld van 10 tabs een pdf geprint kan worden.
De macro moet dus kijken welke slicers bestaan/actief zijn en deze bladen genereren.

Op de volgende site staan hoe dit kan maar ik krijg het niet voor elkaar de vba aan te passen om ook de draaigrafiek in het bereik mee te kopieren naar de te genereren tabbladen. Wie kan die toevoegen aanpassen? Doel is bereik van a1: d4 + draaigrafiek op a5: d75 te kopieren en te plakken op basis van slicer data zoals in volgende site https://m.reddit.com/r/excel/comments/15050a/vba_code_to_generate_tab_for_each_value_in_a/
 
Laatst bewerkt:
Welkom op dit forum.
Is uw enter toets defect?
En om antwoord te krijgen op dit soort vragen is een bestand zeer gewenst.
 
Zie bijlage en bovenstaande mail. In de file heb ik de macro ingevoegd zoals op die website stond maar mijn doel om de de titel + grafiek op basis van alle slicers tabbladen te genereren is niet gelukt. Graag jullie hulp.
Bekijk bijlage SLICERS.xlsm
 
Haal de ________________________________________ onder de eerste Sub eens weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan