VBA gevraagd om mail in Word te limiteren

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
198
Hallo allen,
Ik moet elke week een mail naar onze leden verzenden, het hostingbedrijf waar wij mee werken staat maar 10 berichten per minuut toe. Dat is de reden dat het verzenden halverwege stopt.
Is er in Word een VBA te maken om aan te geven dat er maar 6 berichten per minuut verzonden kunnen worden?
Deze oproep heb ik ook in Word forum geplaatst
 
Volgende keer even vragen of we je vraag kunnen verplaatsen naar de juiste sectie. Die andere nu gesloten.
 
Je kunt een wachttijd van iets langer dan 1 minuut inbouwen per 6 emails
 
In je VBA code. Als je echt gebonden bent aan die aantallen raak je aan iets zoals dit.
Dit gaat werken zodra je de ".send" gaat gebruiken. Let op, dan worden je mails direct verstuurd

Code:
Sub jec()
 Dim olApp, j As Long, t As Double
 Set olApp = CreateObject("outlook.application")
 For j = 1 To 20      'even als voorbeeld 20 mails
   With olApp.createitem(0)
     .To = "test@hotmail.com"
     .Subject = "test"
     .body = "test"
     '.send   zodra je deze aan zet wordt alles verstuurd
   End With
   If j Mod 7 = 0 Then    'na elke 6 mails 70 seconden wachten
     t = Timer + 70
     Do While Timer < t
     DoEvents
     Loop
   End If
 Next
 MsgBox "Voltooid"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
De macro van Jec zal best werken voor 20 mails, maar elke keer als je de macro uitvoert krijg je wél dezelfde 20 mails. Lijkt mij niet geweldig. Ik zou zelf een Afdruk Samenvoegen routine gebruiken waarbij je eerst de aparte documenten genereert in een aparte map, en dan de documenten als bijlage verzendt en vervolgens verplaatst naar een submap <Verzonden>. Zodat je daadwerkelijk élke mail verzendt.

Of, afhankelijk of je gegevensbestand een nummering heeft, de samenvoeging met VBA uitvoeren en dan steeds de volgende batch (op basis van die nummers) versturen. Is wat simpeler.
 
Dat je 20 keer dezelfde mail krijgt is hier natuurlijk een voorbeeld. Het gaat om de wachttijd in de routine.
 
Ja dit is puur een voorbeeld. Maar ik vermoed dat je verder nog geen VBA code hebt om mijn voorbeeld in te verwerken.
 
Help me ff, in Excel weet ik het wel,, maar waar breng ik in Word VBA code aan?
 
Hetzelfde, ALT+F11
 
In Excel gebruik ik geen sneltoetsen.
Als ik nu Alt +F11 intoets, gebeurt er niets
 
O, het is Alt+Fn+F11,en er staat al een code in, kan ik die van jou er gewoon onder plakken?
 
Je kunt procedures asltijd in een bestaande module plakken. Of in een nieuwe. Maakt totaal niet uit waar je 'm zet.
 
Ben benieuwd (ook leuk voor de kijkertjes) met welke procedure je het nu voor elkaar hebt gekregen. Ter lering ende vermaeck :).
 
Lijkt mij stug dat die bij jou onbewerkt werkt.... Dan stuur je 20 keer dezelfde mail naar dezelfde persoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan