• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA gevraagd voor het maken van filters en pdf's

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Kolom A is jaren, kolom B de codes
1. Maak filters van de jaren die in kolom A staat en maak sheets met de naam 2020, 2021 etc.

2. Maak filters van de codes die in kolom B staan en maak sheets met de naam van de code A-001-L, B001 etc

3. Zijn alle sheets gemaakt, maak dan van alle sheets een aparte pdf. Ik zet het document in E:\Filters
Hoop dat het duidelijk is.
Kan best zijn dat ik dit al eens gevraagd heb, maar daar weet ik niets meer van. Geheugenverlies. En dan moet ik toch weer opnieuw beginnen.

Bijlagen

Laat maar even zitten. AI heeft een robuuste code geschreven en die ga ik eerst uitgebreid testen en heb ik vragen of problemen kom ik er op terug.

De code werkt goed, echter ik zou een aparte module willen hebben om de aangemaakte sheets te verwijderen. De originele sheet (bron) heeft de naam Filters. Die moet dus altijd blijven bestaan. Kan iemand daar de VBA voor schrijven?

Code:
    ' Zet filters uit en herstel scherm
    wsSource.AutoFilterMode = False
    Application.ScreenUpdating = True

Code:
 ' Optioneel: Verwijder het aangemaakte blad na export om je bestand schoon te houden
        ' Application.DisplayAlerts = False
        ' ws.Delete
        ' Application.DisplayAlerts = True
    Next filterValue
Dit laatste moet dus niet. Moet alleen als ik dat wil en niet automatisch.

edit:
Is gelukt, nu nog in het grote document verwerken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan