Vba help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlsePoretsew

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en uit pure nood lid geworden! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ga het zo duidelijk mogelijk vertellen wat mij niet lukt.

Ik heb twee optionbuttons, optionbutton1 en optionbutton2 voor het gemak.
Ik wil dat als ik optionbutton 1 aanklik dat hoofdstuk 1 t/m 9 zichtbaar worden en dat als ik dan switch van button en dus optionbutton2 aangeklikt is dat dan hoofdstuk 10 t/m 18 zichtbaar worden.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe?!

Ik kom er echt niet uit.

Groetjes,

Ilse

Allereerst welkom op HelpMij! Al is dit:
... uit pure nood lid geworden!
natuurlijk niet heel erg vleiend voor ons :). Maar we helpen graag, daar is het clupppie nu eenmaal voor opgezet! Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt, maar toch niet helemaal. Je hebt het over Optionbuttons, maar waar staan die precies? Heb je ActiveX elementen in de tekst gezet, of gebruik je een formulier? En hoe is het boekwerk opgezet? Als één document, of gebruik je hoofd- en subdocumenten? En wat wil je doen als je het complete document wilt zien? Dat kan dan niet met 2 optierondjes...

Haha, gelukkig maar!

Ik heb een document met een voorblad, inhoudsopgave en daarachter dus 18 hoofdstukken. Op de voorpagina staan 2 optionbuttons. Het complete document hoeft nooit zichtbaar te zijn.

Hopelijk is het zo iets duidelijker!

Complete hoofdstukken verbergen in Word is best lastig, dat zou je dan moeten doen met Verborgen tekst. En dat is bepaald niet 'foolproof'. Om te beginnen kan iedereen verborgen tekst gewoon zichtbaar maken. Daarnaast kunnje verborgen tekst gewoon mee afdrukken!

Dus wat is dan wijsheid? Zelf zou ik met subdocumenten werken, en die dan koppelen aan de een van de twee subdocumenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan