Hallo,
Ik ben vandaag voor het eerst met VBA aan het stoeien gegaan en wil hiermee rijen verbergen die niet van toepassing zijn. Na wat zoekwerk op dit forum ben ik tot onderstaande code gekomen en deze werkt prima wanneer ik in cel Q22 handmatig 'Ja' of 'Nee' in voer. Nu is het probleem dat in cel Q22 automatisch het woord ja of nee wordt gegenereerd met behulp van de 'Als' functie. Maar wanneer ik dan onderstaande formule toepas veranderd er niets meer, waarschijnlijk doordat de code de uitkomst in cel Q22 niet als tekst ziet.
Kan iemand me misschien vertellen wat ik fout doe? Alvast bedankt!
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Range("Q22"), Target) Is Nothing Then Exit Sub
If Range("Q22").Value = "Ja" Then
Rows("135:150").Hidden = False
Rows("170:180").Hidden = False
End If
If Range("Q22").Value = "Nee" Then
Rows("135:150").Hidden = True
Rows("170:180").Hidden = True
End If
End Sub
Ik ben vandaag voor het eerst met VBA aan het stoeien gegaan en wil hiermee rijen verbergen die niet van toepassing zijn. Na wat zoekwerk op dit forum ben ik tot onderstaande code gekomen en deze werkt prima wanneer ik in cel Q22 handmatig 'Ja' of 'Nee' in voer. Nu is het probleem dat in cel Q22 automatisch het woord ja of nee wordt gegenereerd met behulp van de 'Als' functie. Maar wanneer ik dan onderstaande formule toepas veranderd er niets meer, waarschijnlijk doordat de code de uitkomst in cel Q22 niet als tekst ziet.
Kan iemand me misschien vertellen wat ik fout doe? Alvast bedankt!

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Range("Q22"), Target) Is Nothing Then Exit Sub
If Range("Q22").Value = "Ja" Then
Rows("135:150").Hidden = False
Rows("170:180").Hidden = False
End If
If Range("Q22").Value = "Nee" Then
Rows("135:150").Hidden = True
Rows("170:180").Hidden = True
End If
End Sub