• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA hyperlink in overzichtspagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albergen

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Beste lezer,

Ik probeer een automatische inhoudspagina te maken nu ben ik een stukje op weg, maar ik kom niet uit de volgende zaken:
1. Het automatisch genereren van een link naar het betreffende tabblad, wat het navigeren vergemakkelijkt;
2. Titelkoppen boven elke kolom;
3. In cel B2 staat de status en in cel B3 het merk, ik zou automatisch willen sorteren op B2 en dan op B3.

Ik ben zeer dankbaar voor de hulp, onderstaand de actuele VBA code

Private Sub Worksheet_Activate()

Dim i As Integer
Dim Autos As Integer
Sheets("Importoverzicht").Select
On Error Resume Next
Importoverzicht = Sheets.Count - 1
For i = 1 To Importoverzicht

Range("B" & i + 1) = Sheets(i).Range("B2")
Range("C" & i + 1) = Sheets(i).Range("B3")
Range("D" & i + 1) = Sheets(i).Range("C48")
Range("E" & i + 1) = Sheets(i).Range("C47")
Range("F" & i + 1) = Sheets(i).Range("C46")
Range("G" & i + 1) = Sheets(i).Range("C52")
Range("H" & i + 1) = Sheets(i).Range("C40")
Range("I" & i + 1) = Sheets(i).Range("C60")

Next i
End Sub

Daar zit geen enkele logica in; kun je niet een voorbeeldje posten?

Voorbeeld bestand

Bedankt voor je reactie... in de bijlage een voorbeeld. Dit bestand zal verder worden uitgebreid naar >150 tabbladen. Om overzicht te houden over al deze tabbladen wil ik graag een automatisch gegenereerde inhoudsopgave met daarin een aantal velden. Bekijk bijlage overzicht importauto's 20170608.xlsm

hyperlink

Het is de bedoeling dat op het tabblad "importoverzicht" een overzichtspagina komt met o.a. de velden zoals deze er nu op staan. Deze worden gegeneerd door een VBA code. Ik zie dat je nummers heb toegevoegd, maar helaas werkt de hyperlink niet. Daarnaast zou ik het graag zo hebben ingericht dat hij selecteert op eerst voorraadstatus en dan Merk, model, motor. Mijn kennis van VBA is beperk, dus ik kom er niet uit, ik vind het alleen zo jammer van de tijd om telkens het overzicht handmatig bij te werken....

Als je in A2 en naar beneden deze zet werkt je hyperlink wel natuurlijk.

Code:
=HYPERLINK('Index blad'!A2)

Ik heb geen nummers toegevoegd heb enkel de tabnamen gebruikt die jij in het voorbeeldbestand hebt gebruikt.

De functie die je nodig hebt is (als cel A2 de bladnaam bevat):
Code:
=HYPERLINK("#'"&A2&"'!A1";A2)

Is er ook een mogelijkheid om de hyperlinks automatisch te generen in het overzichtsblad zonder een extra tabblad aan te moeten maken? Dit zou m.i. moeten kunnen met VBA, echter ontbreekt mij de juiste kennis...

Alle hulp is welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan