Goedenavond,
Ik ben een UrenRegistratie aan het maken in Excel, zie bijgevoegd bestand.
Nu ben ik aan het proberen om met VBA een en ander voor mekaar te krijgen.
Er zijn nu 3 knoppen, de bovenste "Aanmaken Nieuwe Week" werkt precies zoals ik hem wil hebben.
Echter de onderste 2 knoppen "Doormailen Urenregistratie" zouden een combinatie moeten worden onder 1 knop.
De bovenste "Doormailen Urenregistratie" maakt netjes een nieuw document (van de actieve werkblad) en verwijderd de knoppen.
Maar dit is geen tijdelijk opgeslagen document wat gemaild wordt.
De onderste "Doormailen Urenregistratie" maakt wel een tijdelijk bestand, voegt het gehele excel als bijlage toe en mailt deze.
Wat ik nu juist wil is een combinatie van deze 2, het is juist de bedoeling dat alleen het actieve werkblad wordt gemaild, waar de knoppen zijn verwijderd.
Of nog liever als xlsx, dus zonder Macro's en zonder meldingen.
(Toevoeging, wel de lay-out blijven behouden)
Dus je drukt op de knop, de active sheet wordt een nieuw bestand, zonder de knoppen en wordt direct doorgestuurd naar het opgegeven mailadres.
Heeft iemand een idee wat ik moet wijzigen, want ik ben helemaal nieuw in VBA
Ik ben een UrenRegistratie aan het maken in Excel, zie bijgevoegd bestand.
Nu ben ik aan het proberen om met VBA een en ander voor mekaar te krijgen.
Er zijn nu 3 knoppen, de bovenste "Aanmaken Nieuwe Week" werkt precies zoals ik hem wil hebben.
Echter de onderste 2 knoppen "Doormailen Urenregistratie" zouden een combinatie moeten worden onder 1 knop.
De bovenste "Doormailen Urenregistratie" maakt netjes een nieuw document (van de actieve werkblad) en verwijderd de knoppen.
Maar dit is geen tijdelijk opgeslagen document wat gemaild wordt.
De onderste "Doormailen Urenregistratie" maakt wel een tijdelijk bestand, voegt het gehele excel als bijlage toe en mailt deze.
Wat ik nu juist wil is een combinatie van deze 2, het is juist de bedoeling dat alleen het actieve werkblad wordt gemaild, waar de knoppen zijn verwijderd.
Of nog liever als xlsx, dus zonder Macro's en zonder meldingen.
(Toevoeging, wel de lay-out blijven behouden)
Dus je drukt op de knop, de active sheet wordt een nieuw bestand, zonder de knoppen en wordt direct doorgestuurd naar het opgegeven mailadres.
Heeft iemand een idee wat ik moet wijzigen, want ik ben helemaal nieuw in VBA