• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA in Excel opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

JCOANI

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2016
Hoi allemaal,

Ik heb een VBA link geplaats waardoor een link van een webpagina geplaatst kan worden in Excel (in 2013 moet je een regedit aanpassen om dit te kunnen zien/doen (https://www.youtube.com/watch?v=w1q2W-mkzFI&feature=youtu.be)
Nu wil ik graag een PDF opslaan waarin deze VBA zichtbaar is, helaas lukt dat niet.

Kan iemand hier mij mee helpen?

Alvast bedankt,

Jan

P.s. bijgevoegd bestand als voorbeeld

Bijlagen

Je wilt dat ene regeltje VBA opslaan in een PDF? Plak het in een Word document en sla deze op als PDF.

Je wilt dat ene regeltje VBA opslaan in een PDF? Plak het in een Word document en sla deze op als PDF.

In het voorbeeld bestand moet je eerst op Go klikken om de webpagina te zien.
Als je dat dan hebt, hoe sla je die weergave op in een PDF?

Je wilt dus die web pagina opslaan als PDF?

Je wilt dus die web pagina opslaan als PDF?

Nou ik ben bezig met een rapport met daarin cijfers over ontwikkeling en een link naar de beste pagina van de week.
Deze webpagina moet samen met de cijfers inderdaad worden opgeslagen als pdf.
Net als het een plaatje is in een excel bestand

Als je naar de tab Developer (tenminste, zo heet het in de Engelstalige versie) gaat dan heb je daar de mogelijkheid om een macro op te nemen m.b.v. "Record Macro".

Als je naar de tab Developer (tenminste, zo heet het in de Engelstalige versie) gaat dan heb je daar de mogelijkheid om een macro op te nemen m.b.v. "Record Macro".

Record Macro neemt alle stappen op die je maakt. Die handeling kun je dan automatiseren met de druk van een knop voor als je dezelfde handelingen nog een keer moet doen.
Helaas is dit niet de oplossing voor het maken van een PDF rapport met een Webpagina gelinkt in excel

Je zult ws. inderdaad wat code generiek moeten maken. Je hebt dan wel een leidraad. Je kunt de opgenomen code ook hier plaatsen, waarna een aantal enthousiastelingen hierbij kunnen helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan