• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA kan het project of bibliotheek niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quiby

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2016
Beste allemaal,

Ik heb een macro gemaakt waarin onder andere wordt gewerkt in een ander tabblad. Om er voor te zorgen dat de macro het blijf doen wanneer de tabblad naam wordt gewijzigd, heb ik in hulp tabblad gemaakt. In dit hulp tabblad worden de huidige namen van alle sheets weergegeven, en hebben deze cellen een eigen naam gekregen. Dit resulteerde in de volgende macro:
Code:
Sub Data_sheet()
    Tabblad = Range("SheetDataSheet")
    Sheets(Tabblad).Select
End Sub
Deze macro werkte goed totdat ik deze op een andere pc openden, toen gaf hij bij "Tabblad =" aan dat het project of bibliotheek niet gevonden kon worden. Voor mijn gevoel is dit ook geen project of biblitheek, maar alleen een naam die ik in de macro even gebruik.

Hier een voorbeeld bestand https://www.dropbox.com/s/d9j5ux3xzivg0y5/Voorbeeld macro sheet wijzigen.xlsm?dl=0 (ik krijg hem niet in de bijlage beheer)

Heeft iemand een idee hoe ik de macro werkend krijg op alle PC's. Of heeft iemand een andere oplossing zodat een macro het blijft doen wanneer een tabblad naam wordt gewijzigd?

Groeten Quiby

Laatst bewerkt:
Er zit geen macro in je voorbeeld.

Kijk in de vbeditor / options/ references en klik uit waar missing/ontbreekt staat.

Bedankt snb!
Bij mij ontbreekt "microsoft common controls 2 6.0 (SP6)" als ik deze uit vink werkt hij inderdaad.

Ik heb het bestand nu opgeslagen wanneer "microsoft common controls 2 6.0 (SP6)" is uitgevinkt, waardoor de macro's in het vervolg bij het opstarten het wel doen.

Nu is het zo dat ik niet de enigste ben die dit bestand open. Is het zo dat anderen het bestand ook zonder problemen kunnen openen wanneer ik dit uit vink? Mocht dit niet zo zijn is hier dan nog een anderen mogelijkheid voor?

Ik vermoed het wel; maar MS kan immer voor verrassingen zorgen.

Bedankt voor de reacties. We zullen zien of hier later nog problemen mee gaan komen, maar voor nu is dit een werkende oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan