• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA knop met helptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is het nu net.

Ben je uit Nederland? Dan ga je die meer dan waarschijnlijk niet kennen. Iemand die verschillende typetjes speelt en ook bekende mensen naspeelt.

Dan begrijp ik de grap (of graptje :D niet ), maar dat komt dan omdat ik een kaaskop ben.

De enige grappenmakende Vlaming die ik ken is Geert Hoste en in een heel grijs verleden (jeetje wat word ik oud :shocked: ) Gaston en Leo.

We zijn trouwens enigszins Off Topic :eek:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wow! :)

Roncancio en anderen,

Ik was deze topic even vergeten en onbedoeld gaf deze mij een enorme hoeveelheid info waar ik in eerste instantie niet naar opzoek was maar nu wel.....Ook ik word weer wat volwassener in excel....Ik ontdek nu de geweldige mogelijkheden van de userforms. Nu heb ik alleen iets gedaan, waar ik wel heel blij mee ben, maar niets van snap :confused: Maar goed het verhaal is als volgt. Als ik mijn document open treedt de volgende code in werking
Code:
Private Sub Workbook_open()
Worksheets("Hometest").Select
Welkom.Show

End Sub
Private Sub Welkom_Activate()
t = Timer
Do While Timer < t + 5
    DoEvents
Loop
Unload Me

infoscherm.Show
End Sub

Bovenstaande laat een welkomstscherm zien. Vervolgens komt er zomaar uit het niets de navigatiebalk. Deze balk heeft de volgende code meegekregen
Code:
Private Sub UserForm_Click()
Knoppenscherm.Show
End Sub
Nu zal het hem in de code zitten. Maar ik wil in het openingscherm nog een userform laten zien.......of kan ik maar 1 userform per keer laten zien? Als dat zo is, houdt ik mij stil kan dit wel, dan wil ik weten hoe ik dit voor elkaar krijg....want waar ik de ....... show ook neer zet hij wordt niet geshowed :)
Groet,
Allard
¨
p.s.
De enige grappende belg die ik ken is Urbanis...................maar dat kunnen we niet bijzonder noemen :p

Hallo,

Nu zal het hem in de code zitten. Maar ik wil in het openingscherm nog een userform laten zien.......of kan ik maar 1 userform per keer laten zien? Als dat zo is, houdt ik mij stil kan dit wel, dan wil ik weten hoe ik dit voor elkaar krijg....want waar ik de ....... show ook neer zet hij wordt niet geshowed.
Je kan 2 of meer userforms tegelijk laten zien.
Het enige wat je hoeft te doen is bij de eigenschappen van beide userforms Showmodal op False te zetten.
Het kan zijn dat de userforms op elkaar zitten maar je dan kan de bovenste userform verslepen en dan verschijnt de andere userform.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Je kan 2 of meer userforms tegelijk laten zien.
Het enige wat je hoeft te doen is bij de eigenschappen van beide userforms Showmodal op False te zetten.
Het kan zijn dat de userforms op elkaar zitten maar je dan kan de bovenste userform verslepen en dan verschijnt de andere userform.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie Roncancio:thumb: ik ga hier eventjes mee spelen kijken wat er allemaal gebeuren gaat :)

Groet,
Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan