Goedemorgen,
Ik heb een vraagje. Ik heb in een excel document een knop gemaakt om het actieve tabblad op te slaan als .pdf bestand. Dat werkt allemaal heel erg mooi. Het bestand wordt nu opgeslagen met als bestandsnaam de celinhoud van cel D2. Echter zou ik graag een andere bestandsnaam willen hebben die standaard tekst bevat en meerdere waardes uit verschillende cellen.
Voorbeeld: Ik voer de volgende waardes in mijn excel sheet in.
Cel D2: Drukveer
Cel D3: Verenstaal Klasse C SH
Cel D8: 14,5
Cel D16: 5
Cel D25: 22,5
Cel D14: Geen ogen
Dan moet de bestandsnaam worden: "Cel D2. Cel D3. d; ((CelD8-CelD10)/2) Du; Cel D8. Nt; Cel D16. Lo; Cel D25. Cel D14."
De afkortingen d, Du, Nt en Lo moeten standaard in de bestandsnaam komen.
Is iemand van jullie handig die dit of een klein deel er van kan realiseren? als ik weet hoe ik de waarde van Cel D2 Cel D3 en Cel D8 in de bestandsnaam moet verwerken, kom ik er verder zelf wel uit.
Onderstaande VBA code zit nu achter mijn knop.
Alvast bedankt!
Frank
Ik heb een vraagje. Ik heb in een excel document een knop gemaakt om het actieve tabblad op te slaan als .pdf bestand. Dat werkt allemaal heel erg mooi. Het bestand wordt nu opgeslagen met als bestandsnaam de celinhoud van cel D2. Echter zou ik graag een andere bestandsnaam willen hebben die standaard tekst bevat en meerdere waardes uit verschillende cellen.
Voorbeeld: Ik voer de volgende waardes in mijn excel sheet in.
Cel D2: Drukveer
Cel D3: Verenstaal Klasse C SH
Cel D8: 14,5
Cel D16: 5
Cel D25: 22,5
Cel D14: Geen ogen
Dan moet de bestandsnaam worden: "Cel D2. Cel D3. d; ((CelD8-CelD10)/2) Du; Cel D8. Nt; Cel D16. Lo; Cel D25. Cel D14."
De afkortingen d, Du, Nt en Lo moeten standaard in de bestandsnaam komen.
Is iemand van jullie handig die dit of een klein deel er van kan realiseren? als ik weet hoe ik de waarde van Cel D2 Cel D3 en Cel D8 in de bestandsnaam moet verwerken, kom ik er verder zelf wel uit.
Onderstaande VBA code zit nu achter mijn knop.
Alvast bedankt!
Frank
Code:
Sub Opslaan()
Dim FacName As String
FacName = ActiveSheet.Range("D2").Value ' De macro haalt met dit command gegevens op in het document, om deze later als naam voor het PDF-bestand te gebruiken.
If Dir("L:\Calculatie\1. Drukveren\" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds" ' Een controle om geen dubbel PDF-bestand te maken.
' De map waarin je de PDF-bestanden in wilt creëeren moet op voorhand aangemaakt zijn!!
Exit Sub 'Verlaat de routine als het PDF-bestand reeds bestaat.
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="L:\Calculatie\1. Drukveren\" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub