• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA knoppen mogen niet beide geselecteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

1965Peter

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Beste allen,

Bij het ontwerpen van een formulier heb ik een aantal selectievakjes die de klasse weergeven. Er zijn 3 klassen, maar er mag er slecht 1 aangevinkt worden. Wanneer er een ander selectievakje geselecteerd wordt, wil ik graag dat het andere selectievakje wordt uitgevinkt. In het voorbeeldbestand heb ik 3 selectievakjes geplaatst. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze afhankelijkheid toevoeg? Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,
Peter

Bijlagen

Bedankt voor de reactie! Dit is ongeveer wat ik zoek. Misschien had ik iets uitgebreider moeten zijn met de uitleg. Ik werk met een aantal rijen waarop deze selecties voorkomen. Ik heb de rondjes uitgeprobeerd, maar daarmee is er slechts 1 optie mogelijk over het gehele werkblad. Is er een manier om per rij (dus 3 selectieobjecten) 1 selectie toe te staan? Ik heb een nieuw voorbeeldbestand toegevoegd met meerdere rijen. Nogmaals bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,
Peter

Bijlagen

Of, maar dan moet je met Active-X besturingselementen aan de slag en vergt iets meer inregeltijd en een bestand dat opgeslagen moet worden als een bestand met macro's

Bijlagen

Met groeperen gaat het inderdaad goed! Dankjullie wel!

Met vriendelijke groet,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan