• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA - kolomgegevens uit sheet1 kopieren naar sheet2

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertDP

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Beste allen,

Ik heb een macro/VBA vraag waar ik zelf geen antwoord op vind. Ik heb al rondgekeken op de site (er is reeds veel info rond vba beschikbaar) maar ik vond helaas nog niet wat ik nodig had.

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Ik heb een werkmap met 2 sheets waarin ik personeelsgegevens bewaar.

Alle gegevens staan in sheet2 (bv. naam, adres, telefoonnummer, etc.).

In sheet1 worden er dagelijkse nieuwe personeelsleden ingebracht. Ik zou nu graag een aantal gegevens van sheet1 automatisch willen toevoegen aan sheet2 (zonder de reeds bestaande gegevens in sheet 2 te overschrijven - dus liefst onderaan toe te voegen. Daarnaast heb ik enkel de gegevens van sheet1 nodig uit de kolommen A, B, F en G)

Elke avond worden de gegevens uit sheet1 verwijderd. De dag nadien worden er nieuwe gegevens ingebracht.

Ik zoek dus een eenvoudige code die gegevens in 4 kolommen uit sheet1 toevoegt aan een lijst in sheet2 (dus door onderaan een nieuwe rij toe te voegen).

Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Moeten deze gegevens op blad2 naast elkaar komen of ook in dezelfde kolommen als blad1 ?

Dag Warme bakkertje

Liefst in dezelfde kolommen als blad1.

Alvast bedankt voor de hulp.

Code:
Sub tst()
With Sheets("Blad1")
sq1 = .Range("A1:B" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
sq2 = .Range("F1:G" & .Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Row)
End With
With Sheets("Blad2")
    .Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sq1), 2) = sq1
    .Range("F" & .Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sq2), 2) = sq2
End With
End Sub

Dag Rudi,

Bedankt! Dit werkt perfect!

Wat zou ik in de code moeten wijzigen aub als ik in plaats van 4 cellen, een volledige rij uit sheet1 zou willen kopieren naar sheet2?

Groeten,

Bert

Het lijkt me sterk dat je 256 kolommen gebruikt, kopieër daarom niet meer dan het benodigd aantal kolommen.
Maar wil je het nu rij per rij of ook een ineens bepaald gebied bestaande uit x-aantal rijen en x-aantal kolommen ?

Dag Rudi,

Ik gebruik inderdaad geen 256 kolommen. Terechte opmerking, ik zou het anders te zwaar maken.

Ik zou graag rij per rij willen kopieren (maar enkel de kolommen van A tot en met N) uit sheet1 die dan onderaan de lijst in sheet2 worden toegevoegd.

Alvast bedankt voor je hulp!

Bert

Als je het dan toch rij per rij wil heb je er dan al eens gedacht om een Userform te gebruiken.
Plaats eens een voorbeeldbestandje zodat we kunnen kijken of we niet iets in elkaar kunnen boksen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan