Goeiedag excel-goeroe's,
Ik heb enige ervaring met VBA codes, maar bij deze kom ik er niet uit. Ik heb een knop aangemaakt, waardoor als je erop klikt het excel bestand in PDF wordt opgeslagen.
Maar voordat hij het bestand opslaat, wil ik dat bepaalde rijen automatisch worden verwijderd, doordat er in een andere cel een bepaalde waarde staat.
Ik heb nu de volgende code, maar hij geeft elke keer een foutmelding of hij doet het gewoon niet. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Elke voorwaarde die in deze code is geschetst staat los van elkaar. Oftewel; als de ene voorwaarde wordt doorgevoerd en de rijen worden verwijderd of niet, dan geldt de volgende voorwaarde ook. Dus het is niet "of" maar "en".
Private Sub CommandButton2_Click()
'
' CommandButton2_Click Macro
'
Sheets("SLA").Select
If Range("B263").Value = "5 Afwijkende afspraken standaard modules" Then
Range("B265" & lRij & "B281:B287" & lRij & "B279").Rows.Delete
Next
If Range("B263").Value = "5 DAP" Then
Next
If Range("B288").Value = "6 DAP" Then
Range("B290").Rows.Delete
Next
If Range("B305").Value = "6.2 Prijzen" Then
Range("B307:B315").Rows.Delete
Next
Sheets("SLA").Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
CStr(Range("P1").Value) & " - " & CStr(Range("P2").Value) & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
True
End Sub
Ik hoor het graag!
Ik heb enige ervaring met VBA codes, maar bij deze kom ik er niet uit. Ik heb een knop aangemaakt, waardoor als je erop klikt het excel bestand in PDF wordt opgeslagen.
Maar voordat hij het bestand opslaat, wil ik dat bepaalde rijen automatisch worden verwijderd, doordat er in een andere cel een bepaalde waarde staat.
Ik heb nu de volgende code, maar hij geeft elke keer een foutmelding of hij doet het gewoon niet. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Elke voorwaarde die in deze code is geschetst staat los van elkaar. Oftewel; als de ene voorwaarde wordt doorgevoerd en de rijen worden verwijderd of niet, dan geldt de volgende voorwaarde ook. Dus het is niet "of" maar "en".
Private Sub CommandButton2_Click()
'
' CommandButton2_Click Macro
'
Sheets("SLA").Select
If Range("B263").Value = "5 Afwijkende afspraken standaard modules" Then
Next
If Range("B263").Value = "5 DAP" Then
Next
If Range("B288").Value = "6 DAP" Then
Range("B290").Rows.Delete
Next
If Range("B305").Value = "6.2 Prijzen" Then
Range("B307:B315").Rows.Delete
Next
Sheets("SLA").Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
CStr(Range("P1").Value) & " - " & CStr(Range("P2").Value) & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
True
End Sub
Ik hoor het graag!