• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA maand nummer uit datum halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malsines

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2020
Beste forum.

Ik heb een excel bestrand met een pdf knopje op de pagina. bij klikken op de pdf knopje slaat hij het op als bv. 2022-week-52 VIETNAMEES.
IPV dit had ik graag dat het zo opslaat: 2022-maand-01 VIETNAMEES. Het is mij niet gelukt om het te veranderen van week nummers naar maand nummer.
ik had graag jullie hulp hierbij.

Bijlagen

De maand kan je simpel ophalen met:
Code:
Month(Range("A7"))

Maar het kan ook een stuk korter

Code:
Sub jec()
  With Sheets("VIETNAMEES")
      fname = Environ("temp") & "\" & Join(Array(.Range("A1"), "maand", .Range("A5")), "-") & " " & .Name
     .PageSetup.PrintArea = Range("A4:D37").Address
     .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, fname
  End With
End Sub

Lees ook #3.

#3 heb ik ook gelezen. alleen wist niet waar ik die moest plaatsen. kan ik het ook opslaan als 01 ipv 1

Dat kan:
Code:
ffname = Environ("temp") & "\" & Join(Array(.Range("A1"), "maand", [COLOR="#FF0000"]Format(.Range("A5"), "0#")[/COLOR]), "-") & " " & .Name

Code:
Filename:=Path & "\" & Year(Range("A7")) & "-" & "maand" & "-" & Month(Range("A7")) & " " & sName, _

Hoe zet ik het hierin? want ik wil graag eerst het jaar daarna maand + nummer, dan pas sheetname. bijv. 2022-maand-01 sheetname

Ik zou zeggen, kijk nog eens goed, want het staat er gewoon.

Je laat niet zien wat je hebt gedaan en zegt ook niet welke error je krijgt.
Daarnaast horen die , spatie en _ niet in de code die je in #9 plaatste.

Haal die ffname = uit die rode regel.

Laatst bewerkt:
Plaats gewoon even je document want die is nu ander dan je eerste.
Waarom gebruik Join(Array op 1 cel?
Dat is nergens voor nodig.
1 Cel is geen array en er valt niks te joinen.

Dit is genoeg:
Code:
Sub PRINT_TO_PDF()
    On Error Resume Next
    PDF = Environ("temp") & "\" & Range("A1") & "-maand-" & Format(Range("A5"), "0#") & " " & Range("A2")
    ThisWorkbook.ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=PDF, openafterpublish:=True
    If Err.Number > 0 Then MsgBox "Error saving pdf."
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan