• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Maanden grouperen op basis van maandnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Hallo,

Ik zou graag makkelijk de kolommen grouperen op basis van maandnummer die in een rij (rij 4 vanaf kolom o) staan.
Het is voor een weekstaat uren invul lijstje die programma exporteert. Vandaar dat hij op kolom N begint (in a tm M staan normaal persoonsgegevens enz.)

Alvast bedankt.

Bijlagen

gjanus,

kun/wil je eens op ander tabblad weergeven wat je als resultaat verwacht?

Bestandje bijgevoegd eigenlijk gewoon het idee van een draaitabel - Maand dichtklappen (kwartaal, jaar eventueel ook). Puur voor de leesbaarheid waar de standaard dump gewoon lomp breed is.

Alleen het is dus een invulstaatje en draaitabel helaas geen optie. Vraag me überhaupt af of het kan gezien je volgens mij dan steeds een lege kolom ertussen moet hebben.

Normaal
Op moment van dumpen uit systeem zie je tm huidige week de werkelijke uren en vanaf de komende week de (voorgaande) inschatting.
Deze inschattingen kunnen we weer wijzigen en importeren in het systeem.

Maar het staatje is standaard gewoon lomp breed vooral als project een aantal jaar duurt.

Als maand (kwartaal?) eventueel makkelijk gegroepeerd kan worden leest dat weer wat lekkerder.

Bijlagen

Hier groeperen we op zijn Nederlands:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
   Sheet1.Columns(15).Resize(, [weeknum(today(),21)]).Hidden = True
End Sub

PS. Heb je wel eens een draaitabel gezien ?

Laatst bewerkt:
PS. Heb je wel eens een draaitabel gezien ?

Om te raadplegen - ja, doe niet anders.

Als invulstaat die aangepast moet worden - nee. - zie tweede toelichting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan