VBA machten in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonDiablo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Hallo,

ik ben met informatica bezig aan een praktische opdracht en mijn opdracht is om machten in vba te zetten zodat als je bijvoorbeeld het getal 5 invult dat je dan alle machten van 1t/m5 krijgt tot een met de derde macht, dus bijvoobeeld 1^1, 1^2, 1^3, 2^1, 2^2 enz. Ik heb hier zelf niet zoveel verstand van dus vandaar mijn vraag of iemand een programmacode voor mij kan schrijven zodat het allemaal vloeiend werkt. Ik ben zelf al ermee bezig maar het werkt nog steeds niet.

Mvg,
DonDiablo

!!Huiswerkvragen!!

De laatste tijd lijkt het wel een rage.. zomaar even je huiswerk hier neer gooien en maar verwachten dat men het voor je oplost.

Dit is dus absoluut NIET de bedoeling. Deze berichten worden gelijk gesloten..

Als je er zelf ECHT niet uitkomt mag je het hier vragen, maar geef dan wel aan wat je zelf gedaan hebt om tot een oplossing te komen.. dus niet van "Jah ik heb 2 uur gezocht maar kvinnut niej :'( :'(" maar duidelijk zeggen wat je gevonden hebt en wat je exact niet begrijpt.

Dus.

Namens alle mods,

Breezer

en jij verteld niet wat je al gedaan hebt dus dan zou ik nu je vraag kunnen sluiten.
ik geef je een kans om een uitleg te geven van wat je al gedaan hebt.

Sorry dat ik niet heb vermeld wat ik al heb gedaan. Ik zal dit morgen (=vrijdag) doen zodra ik tijd heb. Heb een heel druk schema.

Mvg

sorry voor de vertraging, maar bij deze dus wat ik tot nu toe heb:

Code:
Private Sub cmdMaak_Click()

'declaraties variabelen
Dim teller As Integer
Dim getal As Integer
Dim getalS As String
Dim antwoord As Integer
Dim regelS As String

'schoonmaken lijst + lezen getal
lstMachten.Clear
getalS = txtGetal.Text
getal = CInt(getalS)

'regel voor regel berekenen en afdrukken
For teller = 1 To getal
    regelS = Str(getal) & "  " & Str(getal * getal) & "  " & Str(getal * getal * getal)
    lstMachten.AddItem (regelS)
Next teller

End Sub

Waar ik nu mee zit, het is de bedoeling dat als je een getal, bijvoorbeeld 5 intoets, dat je dan 1^1, 1^2, 1^3, 2^1, 2^2, 2^3, 3^1 etc etc krijgt t/m 5. Als ik nou een getal intoets, bijvoorbeeld 5, doet hij 5^1, 5^2, 5^3 en dat 5 keer ipv alles van 1 t/m 5 uit te rekeken. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Ik zal wel even een screenshot erbij plaatsen met wat ik bedoel:

ik denk dat het hem ligt aan For teller = 1 To getal

mvg,

Laatst bewerkt door een moderator:
Je fout zit in deze regel

Code:
regelS = Str(getal) & " " & Str(getal * getal) & " " &  Str(getal * getal * getal)

Moet zijn

Code:
regelS = Str(teller) & " " & Str(teller* teller) & " " &  Str(teller* teller* teller)

Tardis

Je fout zit in deze regel

Code:
regelS = Str(getal) & " " & Str(getal * getal) & " " &  Str(getal * getal * getal)

Moet zijn

Code:
regelS = Str(teller) & " " & Str(teller* teller) & " " &  Str(teller* teller* teller)

Tardis

Hij doet het! hartstikke bedankt, was hier zelf nooit achter gekomen! domme logische fout eigenlijk.

mvg,

P.S Ik kan maar tot het getal 31 komen, na 31 geeft hij een foutmelding aan, weet iemand waarom en hoe ik het desnoods kan oplossen?

"Fout 6 tijdens uitvoering: overloop"

Laatst bewerkt:
Het gegevenstype Integer heeft een bereik van -32.768 tot 32.767
Je moet dus een ander gegevenstype gebruiken.
Welke, dat kun je nalezen in VBA Help.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan