Hi,
Ik heb een sheet gemaakt voor een collega met meerdere tabs. Iedere tab is een naam van een persoon. Per tab staan er gegevens die de persoon ( naam van de tab ) iedere maand gemaild moet krijgen.
Ik heb hiervoor een bestaande macro in de VBA editor gezet. ( had de code online gevonden )
De code zorgt ervoor dat wanneer je de sneltoets gebruikt hij ieder tab apart naar het mail adres stuurt die je op de tab in cel A1 hebt gezet.
Op mijn pc werkt die perfect.
Wanneer ik het via de pc van een collega probeer dan krijgt hij na het versturen van de eerste tab een waarschuwing ( zie attachment )
Hij moet dan het hele ding afsluiten. Opnieuw openen, naar de volgende tab gaan en opnieuw de snel toets intikken. Dan stuurt die weer een tab via de mail en krijgt die weer de melding.
Bij mij stuurt die alle tabs tegelijkertijd.
Hoop dat iemand weet wat het probleem is.
Bedankt alvast en een fijne dag vandaag.
Dit is de code:
Sub Mail_every_Worksheet()
Dim sh As Worksheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each sh In ThisWorkbook.Worksheets
If sh.Range("a1").Value Like "*@*" Then
sh.Copy
ActiveWorkbook.SaveAs "Sheet " & sh.Name & " of " _
& ThisWorkbook.Name & ".xls"
ActiveWorkbook.SendMail ActiveSheet.Range("a1").Value, _
"** This is a Test email **"
ActiveWorkbook.ChangeFileAccess xlReadOnly
Kill ActiveWorkbook.FullName
ActiveWorkbook.Close False
End If
Next sh
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Ik heb een sheet gemaakt voor een collega met meerdere tabs. Iedere tab is een naam van een persoon. Per tab staan er gegevens die de persoon ( naam van de tab ) iedere maand gemaild moet krijgen.
Ik heb hiervoor een bestaande macro in de VBA editor gezet. ( had de code online gevonden )
De code zorgt ervoor dat wanneer je de sneltoets gebruikt hij ieder tab apart naar het mail adres stuurt die je op de tab in cel A1 hebt gezet.
Op mijn pc werkt die perfect.
Wanneer ik het via de pc van een collega probeer dan krijgt hij na het versturen van de eerste tab een waarschuwing ( zie attachment )
Hij moet dan het hele ding afsluiten. Opnieuw openen, naar de volgende tab gaan en opnieuw de snel toets intikken. Dan stuurt die weer een tab via de mail en krijgt die weer de melding.
Bij mij stuurt die alle tabs tegelijkertijd.
Hoop dat iemand weet wat het probleem is.
Bedankt alvast en een fijne dag vandaag.
Dit is de code:
Sub Mail_every_Worksheet()
Dim sh As Worksheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each sh In ThisWorkbook.Worksheets
If sh.Range("a1").Value Like "*@*" Then
sh.Copy
ActiveWorkbook.SaveAs "Sheet " & sh.Name & " of " _
& ThisWorkbook.Name & ".xls"
ActiveWorkbook.SendMail ActiveSheet.Range("a1").Value, _
"** This is a Test email **"
ActiveWorkbook.ChangeFileAccess xlReadOnly