• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Mail_every_worksheet werkt niet op andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

yizzll

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2013
Hi,
Ik heb een sheet gemaakt voor een collega met meerdere tabs. Iedere tab is een naam van een persoon. Per tab staan er gegevens die de persoon ( naam van de tab ) iedere maand gemaild moet krijgen.
Ik heb hiervoor een bestaande macro in de VBA editor gezet. ( had de code online gevonden )
De code zorgt ervoor dat wanneer je de sneltoets gebruikt hij ieder tab apart naar het mail adres stuurt die je op de tab in cel A1 hebt gezet.
Op mijn pc werkt die perfect.
Wanneer ik het via de pc van een collega probeer dan krijgt hij na het versturen van de eerste tab een waarschuwing ( zie attachment )
Hij moet dan het hele ding afsluiten. Opnieuw openen, naar de volgende tab gaan en opnieuw de snel toets intikken. Dan stuurt die weer een tab via de mail en krijgt die weer de melding.
Bij mij stuurt die alle tabs tegelijkertijd.
Hoop dat iemand weet wat het probleem is.
Bedankt alvast en een fijne dag vandaag.

Dit is de code:

Sub Mail_every_Worksheet()
Dim sh As Worksheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each sh In ThisWorkbook.Worksheets
If sh.Range("a1").Value Like "*@*" Then
sh.Copy
ActiveWorkbook.SaveAs "Sheet " & sh.Name & " of " _
& ThisWorkbook.Name & ".xls"
ActiveWorkbook.SendMail ActiveSheet.Range("a1").Value, _
"** This is a Test email **"
ActiveWorkbook.ChangeFileAccess xlReadOnly
Kill ActiveWorkbook.FullName
ActiveWorkbook.Close False
End If
Next sh
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Bijlagen

• MVB.jpg
    MVB.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Hi,
Wow. Dit is toch wel redelijk geniaal. Het lukte me maar niet om het zo te krijgen dat je ook voor een collega kon kiezen ipv allemaal. :)
Zou je mij nog een keer kunnen helpen?
Wij hebben al automatisch, kind regards, [naam] onder alle emails die we versturen.
Ik krijg dat er niet uit in de body zonder dat die errors aangeeft.

Post eens een vb bestandje representatief voor uw echte bestand (zonder gevoelige info) dan kijk ik eens om eea aan te passen volgens uw opzet en uw vragen.

Hi,
Het bestand is onze bonussheet. Hij zit vol met namen van collega's, bonus bedragen etc.
Het aanpassen zal een eeuwigheid duren.
En heb deze gevoelige info liever niet op internet staan.
Ik kan u ook geen prive bericht sturen :(

Je kan me wel een mailtje sturen door op gast0660 te klikken.
dan krijg je er een terug van mij en kan je het bestandje als bijlage mailen als je dat wenst.
Zorg ervoor dat het duidelijk wat het gewenste resultaat moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan