• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA meerdere bladen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Forum-ers,

in bijgaand bestand wil ik graag blad mw1 en mw2 samenvoegen in blad totaal.
Ik kan dit dmv heel veel ALS formules wel doen, maar aangezien het originele bestand 8 mw en ong 500 regels pp beslaat, is dit nogal omslachtig. Ik zou het graag in de VBA willen hebben, zoals in het blad totaal nu handmatig is ingevuld.

Iemand practische ideeen?

mooske04,

Dat had je hier toch ook al gevraagd?
Volgens mij was je daar tevreden mee.

Laatst bewerkt:
Ik kon die niet zo snel terugvinden, anders was ik daar verder gegaan...
Het probleem in die oplossing is dat de uren van alle mw in 1 kolom komen, niet de uren van mw1 in kolom mw1 enz zoals in het totaalblad is weergegeven. voor het overzicht moet ik ze gewoon in verschillende kolommen hebben....

Als ik mij goed herinner doet die macro dat wel in dat voorbeeld.
Test het anders nog even in dat bestandje.

heb ik inmiddels gedaan na je vorige bericht, maar het blijft helaas in 1 kolom staan.....

Ik heb het nog even getest met je vorige vraag.
Ik heb de onderste code (van de vraag gebruikt)
Deze zet de uren van avd1 en avd2 elk in een eigen kolom.

Je moet de code die daar in staat eerst verwijderen en dan de andere code erin plaatsen.
Dus de code van wampier gebruiken, die doet het wel.

Laatst bewerkt:
Huh? Dat volg ik even niet.....
ik gebruik de code van wampier en zet daarna de code van de macro erin?

Ah zo. Ik ga ermee aan het stoeien want ik moet de code even begrijpen om hem toe te voegen aan mijn (inmiddels aangepaste) bestand....
Bedankt zover!

Hier is je vorige file.
De macro die er in zit doet dit.

Je andere file (van nu) zit anders inelkaar.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
sylvester-ponte,

Die van jouw werkt beter (zonder hulpkolom) :thumb:
Ik ben maar een amateur en door proberen kwam ik tot dit resultaat.

Dit stukje is iets flexibeler.
Code:
If blad.Name <> "totaal" Then

Luitjes,

ik heb dit even laten rusten omdat ik er nog steeds niet uitkom, maar ik ben er toch nog weer eens mee bezig geweest...
Ik blijf hangen in het feit dat ik het samenvoegen van bladen in 1 bestand wel voor elkaar krijg, maar alle bladen zijn van oirigne aparte bestanden en ik krijg het ombouwen van de macro voor het samenvoegen van de aparte bestanden niet voor elkaar.
Iemand nog een ideetje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan