• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA melding in scherm van waarden cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Hoi,

ik ben op zoek naar een melding waarin de waarden van een bepaalde cel in het scherm bijv 1 sec zichtbaar zijn als bijgaande code is uitgevoerd, is dat mogelijk
HTML:
Sub afboeken()
  With Sheets("Afboeken")
    Sheets("Data").Columns(3).Find(.Range("B10"), , , 1).Offset(, 9) = .Range("B17")
    Sheets("Data").Columns(3).Find(.Range("B10"), , , 1).Offset(, 11) = .Range("B15")
  End With
End Sub

Maak een formulier met de naam DelayMSG en zet daarin 1 label control. Vanuit je code kan je dan dit doen:
Code:
With DelayMSG
    .Show False
    .Label1.Caption = Range("A1").Value
    Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:01"))
    .Hide
End With

Ik dacht dat ik het meer kon vinden in MsgBox aan het eind van de code
Maak een formulier met de naam DelayMSG en zet daarin 1 label control. Vanuit je code kan je dan dit doen:
Code:
With DelayMSG
    .Show False
    .Label1.Caption = Range("A1").Value
    Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:01"))
    .Hide
End With

Een MsgBox verdwijnt niet na een opgegeven aantal seconden. En een formuliertje ter grootte van, of kleiner dan een MsgBox is toch geen enkel probleem? Dat stukje code wat ik plaatste kan je ook zo aan het einde van je code toevoegen.

Laatst bewerkt:
Een MsgBox verdwijnt niet na een opgegeven aantal seconden. En een formuliertje ter grootte van, of kleiner dan een MsgBox is toch geen enkel probleem? Dat stukje code wat ik plaatste kan je ook zo aan het einde van je code toevoegen.

fout.PNG ik krijg dan deze fout

Dan heb je vast geen label object met de naam Label1 aangemaakt. Tevens moet die code niet in het formulier staan maar in je eigen code, zoals ik al zei.

NB:
Quoten is niet nodig als je direct op een vorig bericht reageert.

Laatst bewerkt:
Dan begrijp ik niet goed hoe je een label control moet maken in het formulier

Plaats je document of een relevant voorbeeld er van.

En op welk blad moet dat dan gebeuren?

Volgens je code wil je dan de inhoud van B14 tonen, dat is op dat blad een verborgen en lege cel.

Laatst bewerkt:
Nee heb voor de test gewoon iets willekeurig gedaan het gaat er om dat de invoerder ziet dat hij een aantal stikstof kg heeft geristreerd, een bevestiging als hij op een knop druk dat uitgevoerd is

Ik snap nu wat je gedaan hebt en een beetje hoe het in elkaar steekt, misschien heb ik de vraagstelling niet goed verwoord, ik zoek het het juist als de knop afboeken word gebruikt dan boekt hij een aantal gegevens af, met als je op de knop drukt is het definitief en dan is het een bevestiging wat hij precies heeft afgeboekt, het gaat dus om de knop afboeken zoals in de code hierboven staat

Dan zet je die code toch achter die knop?

Hoi Edmoor, ik heb nu weer ff de tijd ;-) maar heb je oplossing geprobeerd maar dat kan niet hoor dan krijg ik de gekste foutmelding

Dan doe je het niet goed want het werkt prima.

gewoon achter de code zoals boven, ik ga het proberen man ;-)

Plaats anders je document zoal je deze nu hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan