VBA module kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ottoioioi

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Ik heb in Excel een bestand gemaakt (bron) met verschillende sheets. Vervolgens heb ik (met de vba editor) een knop gemaakt waarmee een bepaalde sheet naar een extern bestand (target) wordt verplaatst. Het werkt als een treintje...

Ik zit me alleen al heel de dag over één dingetje te buigen, en dat is:
Ik wil dat in het targetbestand een vba module wordt gekopieerd vanuit het bronbestand. En ik wil dus dat met diezelfde knop wordt uitgevoerd. (dmv vba) :confused:

KAN DIT????? :o

Please help me out!

Dag Otto,

Volgens mij kan dat niet. Maar je kunt wel een sjabloon maken waarin die module is opgenomen en die je dan gebruikt voor je externe bestand.

Gegroet,

Axel.

Dag Otto,

Volgens mij kan dat niet. Maar je kunt wel een sjabloon maken waarin die module is opgenomen en die je dan gebruikt voor je externe bestand.

Gegroet,

Axel.

Volgens mij kan dat wel, maar schiet me niet dood als het niet kan. :o

Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat die code geavanceerd is, en niet meteen hier op het forum zal gevonden worden (ik hoop voor jou dat ik me vergis). Dat is vrij moeilijke code, niet per sé lang. Google, your friend...

Wigi

Hmmmm, on second thought :)

Waarom schrijf je de code niet in een Sheet module (nl. die Sheet die je kopieert). Met het kopiëren gaan knoppen en code van die Sheet mee. Kan dus verder gebruikt worden elders.

Wigi

Ik ben er al helemaal uit hoor!

Volgende code was erg handig:

Sub CopyOneModule()

Dim FName As String
With Workbooks("Book2")
FName = .Path & "\code.txt"
.VBProject.VBComponents("Module1").Export FName
End With
Workbooks("book1").VBProject.VBComponents.Import FName

End Sub

Vraag kan op afgehandeld!