• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Vba -Nieuwe outlook

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Beste ,

Ik werk al jaren met de vba code om mail te versturen
de standaard code als bijlage (Ron de Bruin)
nu is er een probleem met de nieuwe versie van outlook
en werkt het niet meer
is daar een oplossing voor?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

On Error Resume Next
    With OutMail
        .To = "Voornaam.achternaam@hotmail.com"
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = "Onderwerp"
        .Body = "Dit is de inhoud van de e-mail."
        .display   'send
    End With
    On Error GoTo 0

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing

End Sub

De nieuwe Outlook heeft geen VBA ondersteuning.
Je kan terug naar je vorige Outlook middels de knop rechts bovenin:

Outlook.png

Laatst bewerkt:
Oké
bedankt voor de snelle reactie
komt daar nog een aanpassing denk je of is het in de toekomst niet meer mogelijk om op deze manier mail te versturen?

Edmoor geeft een kort en duidelijk antwoord.
Hier een samenvatting van enkele artikelen die ik online heb kunnen vinden hierover:

Belangrijkste wijzigingen met Nieuwe Outlook:
  1. Geen ondersteuning voor COM-invoegtoepassingen (inclusief VBA):
    De nieuwe Outlook is niet gebaseerd op COM, de componenttechnologie die traditioneel diepe programmeerbaarheid in applicaties zoals Outlook mogelijk maakte. Dit betekent:
    • De op VBA gebaseerde automatisering die we gebruiken om e-mails vanuit Excel te verzenden, werkt niet meer met New Outlook.
    • De huidige functionaliteit in Outlook waarmee Excel het verzenden van e-mails via VBA kan automatiseren, wordt niet ondersteund in de nieuwe versie.
  2. Cross-platform en webgebaseerde aanpak:
    Het doel van Microsoft is om alle versies van Outlook (Windows, Mac, Web, iOS en Android) te verenigen onder één codebase, die is gebaseerd op moderne webtechnologieën zoals JavaScript, niet VBA. Hoewel dit consistentie op alle platforms mogelijk maakt, gaat het ten koste van de diepe integratie die VBA momenteel biedt op de desktopversie.
  3. Tijdlijn voor vervanging van klassieke Outlook:
    Hoewel Microsoft geen exacte data heeft verstrekt, zijn er aanwijzingen dat "klassieke" Outlook (die VBA ondersteunt) over een paar jaar zal worden vervangen. Het is echter waarschijnlijk dat de desktopclient nog steeds ondersteund zal worden via de volgende versie van Office Long-Term Servicing Channel (LTSC), die naar verwachting in 2024 uitkomt, met ondersteuning tot ongeveer 2029.

Zelf gebruik ik al enige tijd een door een collega in Visual Basic DotNet geschreven DLL voor het verzenden van email over SMTP.
Dit werkt zonder problemen in bijvoorbeeld Excel VBA en vergt een eenmalige installatie.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt allemaal
dan ga ik op zoek naar een andere oplossing

Dat wordt niet meer door iedere SMTP server geaccepteerd en is de reden waarom ik een eigen DLL voor SMTP mailing gebruik.
Toch een voorbeeld in Excel:

Bijlagen

Woh
Ik ben nu op mijn werk maar ben heel benieuwd naar de code
Dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan