• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA om formules te kopiëren in kolommen / lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Voor mijn probleem beschreven in:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/961073-VBA-error-440?p=6300503#post6300503
heb ik nog geen directe oplossing gevonden.

De route die ik ingeslagen ben is om de importbewerking in een ander bestand uit te voeren en het resultaat (voorlopig) handmatig te kopiëren naar het bestand met verzamelde info.
Er zijn cellen met een formule met verwijzing naar een ander tabblad.
Bij het kopiëren worden de koppelingen met het importbestand in stand gehouden hetgeen niet de bedoeling is.

Als oplossing wil ik in kopiëren zonder formules en de formules in het verzamelbestand en de formules in het verzamelbestand toe te voegen.
Een voorbeeld is toegevoegd.

Bijlagen

maak er een tabel van, dan ben je van alle gezeik af.
Zo hoef je niets meer te ondernemen om het aantal rijen of kolommen te kennen.
De formules worden ook vanzelf aangevuld.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. Vermoedelijk heb ik de oorzaak van het probleem gevonden maar wil eerst nog meer testen voordat ik een inhoudelijke reactie kan geven.

Bedankt voor je reactie. Vermoedelijk heb ik de oorzaak van het probleem gevonden maar wil eerst nog meer testen voordat ik een inhoudelijke reactie kan geven.

Aangezien het probleem zich niet 100% manifesteerde ben ik elders blijven zoeken. Hierbij ging de gedachte naar de extra klembordmanager (Ditto) die ik al jaren gebruik voor het meervoudig kopiëren. Deze heb ik als proef verwijderd en mijn excel-VBA bewerkingen veelvuldig gedraaid.
De foutmelding heeft zich niet meer gemanifesteerd !
Mogelijk is door recente updates van Windows 10 (meervoudig kopiëren/plakken ?) en/of Excel updates een geheugenconflict ingeslopen en zou dat de oorzaak kunnen zijn van mijn probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan