• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBa openen varaierend bronbestand en link gebruiken voor forumules

• Onderwerp starter Onderwerp starter bjac
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bjac

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2016
Hallo Mensen

Ik ben op zoek naar een VBA code voor het openen van een variërend bestand om data hieruit te gebruiken voor formules te bereken in een ander bestand.
Variërend bestand: Test (2017 1-18 08:08:01).xlsl ; code tussen haakjes wordt elke dag geupdated
Vast bestand : Gegevens.xlms ; vast bestand naam verandert niet
Beide bestanden staan in dezelfde folder

Onderstaande code heb ik gevonden op dit forum en aangepast deze code zoekt alle bestanden en maakt deze open en blijft in de loop hangen. Hoe kan ik deze aanpassen zodat deze alleen het variërend bestand opent.
Tevens de vraag als dit bestand gevonden is hoe krijg men dan deze link en hieraan gekoppelde cellen in de formule voor berekening die nodig zijn in vast bestand, is dit naar een celverwijzging mogelijk of moet dit in Vba geprogrammerd worden?

Sub test2()
Dim bestandopen As String
bestandopen = Dir("\\attero.local\shares\Users\bjacobs1\Documents\2016\Projecten\Performance\test\*")
Do Until bestandopen = ""
If bestandopen = "" Then Exit Do
Workbooks.Open "\\attero.local\shares\Users\bjacobs1\Documents\2016\Projecten\Performance\test" & bestandopen, True
bestandopen = Dir
Loop
End Sub

Alvast bedankt

M.v.g.
B.jac

Hij blijft in de loop doorgaan omdat de variabele nooit leeg is. Dat komt omdat je een \ teken vergeten bent. Zie in rood:
Code:
Sub test2()
    Dim bestandopen As String
    bestandopen = Dir("\\attero.local\shares\Users\bjacobs1\Documents\2016\Projecten\Performance\test\*")
    Do Until bestandopen = ""
        If bestandopen = "" Then Exit Do
        Workbooks.Open "\\attero.local\shares\Users\bjacobs1\Documents\2016\Projecten\Performance\test[COLOR="#FF0000"]\[/COLOR]" & bestandopen, True
        bestandopen = Dir
    Loop
End Sub

Hallo Edmoor,

Bedankt voor de terugkoppeling kan met deze code ook alleen gezocht worden naar een varierend bestand dat deze dan alleen wordt geopend? Deze VBA code opent alle bestanden in de betreffende map. Weet jij toevallig ook hoe ik deze variërende bestandnaam kan gebruiken voor (koppelingen) voor formules in ander sheet?

Alvast bedankt.

M.v.g.
B.Jac

Hoe moet VBA weten welk bestand het juiste varierende bestand is? Waar staat die informatie?

Hallo EdMoor

Het Variërend bestand zoals hieronder is beschreven blijft de tekst gelijk (Performance) en blijft in de folder staan alleen het stuk (2017 1-18 08:08:01) verandert elke dag
Vaste plaats: Dir("\\attero.local\shares\Users\bjacobs1\Documents\2016\Projecten\Performance\test\
Vaste naam: Performance
Variabel: (2017 1-18 08:08:01) elke dag geupdate

Mvg
B.Jac

Dat had ik al begrepen. Maar hoe moet het programma weten welke van die bestanden de juiste is? Of gaat het om het gedeelte van Jaar, maand en dag die gelijk moeten zijn aan de huidige datum op dat moment?

Beste Edmoor.

Dit bestand wordt telkens overschreven bij upload met de datum en tijd van dat moment. Dit bestand is maar een bestand?

M.v.g.
B.Jac

Dat begrijp ik. Maar je begrijpt mijn vraag niet. Hoe moet VBA dan weten welk bestand hij moet openen als er meer bestanden in die map staan?

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor

Ik had jouw vraag niet goed begrepen moet gelijk zijn aan het Jaar, maand en dag aan de huidige datum op dat moment?

m.v.g.
B.jac

Mijn vraag is hoe VBA de naam te weten kan komen van het bestand dat moet worden geopend. Dat zal VBA precies moeten weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan