• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Opgeslagen bestand verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MayNiak666

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
234
Goeiemorgen denktank,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is, en zo ja, hoe, om een bestand te verwijderen met behulp van VBA. De situatie is als volgt:

In de bestaande VBA-code wordt een werkblad gekopieerd naar een nieuwe werkmap. Deze nieuwe werkmap wordt opgeslagen, en krijgt in de VBA-code een naam mee die vastgelegd wordt in de variabele Mailnaam. Aan het einde van de code wil ik dit bestand weer verwijderen (dus niet in de prullenbak, maar definitief), aangezien ik wil voorkomen dat de harde schijf vervuild raakt met allerlei kleine prulbestandjes.

Waarom sla ik het bestand dan tussentijds op? Welnu, degene voor wie ik dit maak, gebruikt Excel 2007. In die versie worden de bestanden standaard opgeslagen met de extensie ".xlsx". Het opgeslagen bestand wordt verstuurd via de email, maar de geadresseerde werkt vrijwel zeker niet met Excel 2007, en kan dus niet het bestand openen. Ik had dus bedacht om het bestand geforceerd op te slaan in de ouderwetse Excel-indeling met de ".xls" extensie.
Omslachtig? Misschien, maar het werkt wel! Maar goed, er ontstaan wel allemaal kleine bestandjes, en dat is niet echt gewenst.

Afijn, een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken!:thumb:
 
Heel simpel:

Code:
Kill "C:\bl.txt"

Pas pad en naam aan aan jouw situatie. M.a.w. Mailnaam moet erin verwerkt worden.

Wigi
 
Briljant!!!! De oplossing is zo simpel, waarom kom ik daar nou niet op?! Hulde!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan