• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Outlook meerdere bijlagen meesturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EGB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2022
Berichten
3
Goedemorgen,

Nieuw op het forum. Dus ik hoop te voldoen aan de eisen voor het stellen van een vraag. Ik heb gezocht naar een oplossing voor het volgende:
In een kolom staan verschillende namen van bijlagen die in een bepaalde map op mijn computer te vinden zijn en die ik automatisch toevoeg in Outlook in combinatie met verschillende teksten die in andere kolommen staan. Dat gaat prima zolang er sprake is van 1 bijlage. Nu zou ik in een cel meerdere namen van bijlagen willen zetten, zodat er vanuit die map meerdere bijlagen toegevoegd kunnen worden aan Outlook. Ik heb in de cel al scheidingstekens als ";" en "," geprobeerd (bijvoorbeeld: "test1.pdf;test2.pdf"), maar dat werkt niet.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat er een oplossing voor is. Vast bedankt voor de moeite.
 
Welkom bij Helpmij :)

Je moet de bestanden per stuk toevoegen, dus met meerdere Attachments.Add opdrachten:
Code:
Attachments.Add "Bestand 1"
Attachments.Add "Bestand 2"
etc.

Of iets als dit:
Code:
PDFs = "test1.pdf;test2.pdf;test3.pdf"
PDF = Split(PDFs, ";")
For i = 0 To UBound(PDF)
    Attachments.Add PDF(i)
Next i
 
Laatst bewerkt:
Dank beiden voor het antwoord. Het probleem zit hem in het feit dat er bij sommige teksten 1 bijlage zit en bij andere teksten 2 of meer bijlagen. Medewerkers klikken op een tekst en drukken op een button, waarna er een mail wordt gegenereerd met een bijlage (die wordt opgezocht in een map op basis van de naam die ik in een kolom achter de tekst heb gezet) - tot zover lukt alles prima. Alleen wanneer ik nu bv 2 bijlagen (dus 2 namen in een cel wil zetten) met een scheidingsteken wordt er niets gevonden. Ik hoop dus eigenlijk dat er een gemakkelijke oplossing is en dat ik 2 (of meer) namen in een cel kan zetten, waardoor ze beiden worden meegenomen en als bijlage worden toegevoegd.

Nogmaals dank voor jullie moeite.
 
Edm gaf je de oplossig al
Verander Cells(1) in de cel met de bestandsnamen (vergeet de paden niet)
Code:
Sub M_snb() 
      With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
     .subject = [COLOR=green]"controle"[/COLOR]
     .To = "aaa@webforums.eu"
     for each it in split(cells(1),";")
       .attachments.add it
     next
    .Send
   End With
 End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dus eigenlijk dat er een gemakkelijke oplossing is en dat ik 2 (of meer) namen in een cel kan zetten, waardoor ze beiden worden meegenomen en als bijlage worden toegevoegd.
Dat is precies wat snb en al ik lieten zien.
Als je niet begrijpt wat je daarmee moet doen, plaats dan een voorbeeld van je bestand en wordt het voor je uitgewerkt.
 
Beiden bedankt voor alle moeite. Dan ga ik voor deze oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan