vba password recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Interface

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik ben op zoek naar een vba cracker. Is het nu echt zo dat er geen freeware versie bestaat die echt gratis is en meer dan 10 characters kan kraken? Of zoek ik gewoon verkeerd...

En ja ik ben gewoon te bedonderd om 20 dollar te betalen voor een programma dat ik maar 1 x hoef te gebruiken en daarna nooit meer.

Ik heb in geschiedenis van helpmij al gekeken, maar of die werken niet of zijn betaald of kraken maar twee ascii tekens....

Interface,

Als het geen belangrijk bestand is van een Firma wil ik hem wel even open maken.
Als je het maar 1x wil gebruiken waarom moet je dan in de VBA?

Laatst bewerkt:
Hoornvan

Er is hier een bestand op mijn werk dat een keer beveiligd is in het verleden en dat wil ik graag decoden.

Maar mijn vraag naar jou is welke software gebruik jij dan eigenlijk, ff heb jij er toevallig (wel) voor betaald?

Hoe is VBA beveiligd? Is dit via een hexdecimaal?

Interface,

Ik gebruik VBA Password Bypasser By Thegridon Software.
Hier mee kun via een achterdeur in de macro komen, niet het echte password komt voor de dag.
Als je goed zoekt op internet is hij te vinden via een torent.
Suc6

gelukt en vrij eenvoudig ook

Ja het is gelukt!

Het is vrij eenvoudig. Ik zal het eens uitleggen, mocht het niet toegestaan zijn om hier een les kraken te geven dan zou ik willen vragen aan de moderators om zo snel mogelijk deze topic te verwijderen.

1. Download een hexeditor(ik heb freeware gebruikten deze werkt perfect:XVI32)

2. Open het bestand in de hexeditor.

3. Zoek naar een waarde(string) in XVI32 is dit ctrl+f. De te zoeken string is DPB(hoofdletters!)

4.Verander de "B" in een "x"(kleine letter), sla het bestand op!

5.Open nu het bestand volgens de normale manier en laat de hexeditor open!

6.Zodra het bestand wordt geopend verschijnen er verschillende foutmelding druk op o.k of doorgaan.

7. Open de VBA editor en en voer een eigen wachtwoord in.

8. Sla het bestand op en sluit het af.

9. Sluit de hexeditor af.

10. Het wachtwoord is nu het wachtwoord dat is gewijzigd!

Ik vindt het belachelijk dat er leveranciers van software zijn die hier een programma voor maken dat tussen de 30 en 200 dollar kost. Daar kan ik me gewoon kwaad om maken.

Leve de freeware!

Laatst bewerkt:
Interface,

Als het geen belangrijk bestand is van een Firma wil ik hem wel even open maken.
Als je het maar 1x wil gebruiken waarom moet je dan in de VBA?

Beste, doorheen het bekijken van verschillende topics kwam ik deze topic terecht.

voor mijn stage moet ik een programma maken om kasten te tekenen. nu het probeem is het volgende.

ik heb een voorbeeld programma gekregen, maar dat is beveiligd. zou u dat voor mij eens willen bekijken?

mvg,

yaryd

hoezo bekijken?

Sorry maar Yaryd in de post hiervoor staat duidelijk hoe je dit moet doen.

Ja het is gelukt!

Het is vrij eenvoudig. Ik zal het eens uitleggen, mocht het niet toegestaan zijn om hier een les kraken te geven dan zou ik willen vragen aan de moderators om zo snel mogelijk deze topic te verwijderen.

1. Download een hexeditor(ik heb freeware gebruikten deze werkt perfect:XVI32)

2. Open het bestand in de hexeditor.

3. Zoek naar een waarde(string) in XVI32 is dit ctrl+f. De te zoeken string is DPB(hoofdletters!)

4.Verander de "B" in een "x"(kleine letter)

5.Open nu het bestand volgens de normale manier en laat de hexeditor open!

6.Zodra het bestand wordt geopend verschijnen er verschillende foutmelding druk op o.k of doorgaan.

7. Open de VBA editor en en voer een eigen wachtwoord in.

8. Sla het bestand op en sluit het af.

9. Sluit de hexeditor af.

10. Het wachtwoord is nu het wachtwoord dat is gewijzigd!

Ik vindt het belachelijk dat er leveranciers van software zijn die hier een programma voor maken dat tussen de 30 en 200 dollar kost. Daar kan ik me gewoon kwaad om maken.

Leve de freeware!

hallo, dit al gedownload en geprobeerd, maar puntje 6 krijg ik niet op mijn scherm.

grtn

yaryd

je hebt gelijk

Sla het bestand als de B in een x hebt verandert het nog even op(hexeditor)

Interface,

Ja het is gelukt!
Ik heb het ook geprobeerd en inderdaad erg simpel en het werkt op (.XLS).
Alleen als je het nieuwe formaat van Excel2007 (.XLSM) gebruikt werkt het niet.
Daarvoor moeten we ook nog wat zien te vinden.
Kun je mij vertellen waar je deze wijsheid vandaan heb gehaald, misschien staat er voor (.XLSM) ook een oplossing.

Wijsheid?:$..

Echt slim is het denk ik niet van me, maar ik ik nogal gemotiveerd worden als ik ergens voor met betalen wat gratis zou moeten zijn(zeker met zulke absurde bedragen). Enige ervaring met kraken kwam ook wel van pas.

Ik weet niet welke hexeditor je hebt gebruikt. iv32 is volgens mij alleen voor 32 bit(xp) programma's en zou dus niet moeten werken bij 2007.

Ik heb zelf iets tegen excel 2007 al droom ik van het aantal kolommen wat je kunt gebruiken. De interface van 2007 is verschrikkelijk, al is deze voor nieuwe gebruikers makkelijker te gebruiken dan voorgaande versies. Zelf gebruik ik 2000(office 10), dit vooral dat elke bestand dat je maakt op 2000 je op elke versie kunt gebruiken. Met de plug-in van microsoft is het mogelijk om bestanden te openen van 2007.

Dus het e.a. testen in 2007 kan ik niet want ik gebruik deze niet. komend weekend zit ik wel achter een pc met 2007, dan zal ik(mits ik tijd heb) dit even testen.

Wijsheid?:$..

Echt slim is het denk ik niet van me, maar ik ik nogal gemotiveerd worden als ik ergens voor met betalen wat gratis zou moeten zijn(zeker met zulke absurde bedragen). Enige ervaring met kraken kwam ook wel van pas.

Ik weet niet welke hexeditor je hebt gebruikt. iv32 is volgens mij alleen voor 32 bit(xp) programma's en zou dus niet moeten werken bij 2007.

Ik heb zelf iets tegen excel 2007 al droom ik van het aantal kolommen wat je kunt gebruiken. De interface van 2007 is verschrikkelijk, al is deze voor nieuwe gebruikers makkelijker te gebruiken dan voorgaande versies. Zelf gebruik ik 2000(office 10), dit vooral dat elke bestand dat je maakt op 2000 je op elke versie kunt gebruiken. Met de plug-in van microsoft is het mogelijk om bestanden te openen van 2007.

Dus het e.a. testen in 2007 kan ik niet want ik gebruik deze niet. komend weekend zit ik wel achter een pc met 2007, dan zal ik(mits ik tijd heb) dit even testen.

Interface,

Het gebruik van Ecel2007 valt best wel mee.
In het begin zit veel te zoeken waar men het heeft verstopt maar het went.
Ik dacht dat er ook een mogelijk heid was om de oude knoppen te gebruiken, weet het niet zeker.

Het ging mij erom hoe kom je aan het gegeven dat je DPB moet zoeken en de B moet veranderen in x.

Het werkt inderdaad goed dus zal er ook wel iets voor Excel2007 zijn of men is daar nog voor bezig.

Dit vond ik net op Internet,

1. Create a new simple excel file.
2. In the VBA part, set a simple password (say - 1234).
3. Save the file and exit.
4. Open the file you just created with a simple editor. (e.g. WordPad)
5. Copy the lines starting with the following keys: (found way down the page)
CMG=....
DPB=...
GC=...
6. with a simple editor (again), open the excel file you don’t know
the VBA password for,
and paste the above copied lines from the dummy file.
7. save the excel file and exit.
8. Now, open the excel file you need to see the VBA code in. The password for the VBA code will simply be 1234
Simply works...
Enjoy!

Interface,

Werkt dit wel in 2007?
Nee ik krijg het niet voorelkaar, hij zegt dat het bestand is beschadigd.
Misschien dat het in een lagere versie wel werkt?

Dit werkt perfect

Dit werkt bij mij perfect met .xls bestanden. .xlsm bestanden wilden bij mij niet laden in hexeditor. De workaround was om het .xlsm eerst als .xls op te slaan. Vervolgens de hexeditor methode toepassen...

Bedankt voor de methode!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan